Uploaded April 17, 2017

Recorded April 2017

1.1
2.2

near Collbató, Catalunya (España)

Circular des del Monestir de Montserrat per assolir els cims de la Miranda de Santa Magdalena (1131m) i la Roca de Sant Salvador (1155m), coneguda també com l'Elefant.

Marquem la ruta com a moderada ja que per assolir el cim de l'Elefant s'ha de passar un pas un punt complicat, el qual si no es té experiència, pot resultar difícil o molt difícil. Es tracta d'una escletxa molt estreta que permet salvar un desnivell de 3 o 4 metres d'alçada. Si no es té experiència, recomanem no anar-hi sols.

Proposem una millora a la ruta. Un cop assolit el cim de l'Elefant, a mitja baixada fins al coll recuperem les marques grogues que ens guiaran fins a l'Ermita de Sant Benet, poden enllaçar amb facilitat amb les Escales dels Pobres, a la plaça de Santa Anna.

Plaça de Santa Anna

Ruins

Ermita de Santa Anna

Regió de Santa Magdalena

Camí nou de Sant Jeroni

Ruins

Ermita de Santa Magdalena

Miranda de Santa Magdalena

De 1131m. Inclòs en el llistat dels 100 cims de la FEEC.

Regió de Santa Magdalena

Sender

Alerta no saltar-lo. Hi ha fites que senyalitzen l'entrada. Sender poc trescat i molt solitari. Difícil de trobar avui dia un camí així de tranquil a Montserrat.

Pla dels Ocells

Roca de Sant Salvador

De 1155m. Coneguda com l'Elefant. Inclosa en el llistat dels 100 cims de la FEEC.

• Photo of Antonia Freixas

Antonia Freixas Oct 28, 2018

Una ruta molt maca, on es poden fer dos cims. Nosaltres l'aproximació al Elefant la vam fer per Sant Benet. Les dues grimpades i l'escletxa tenen dificultat, tot i que amb experiència amb muntanya es pot fer. Nosaltres ho vam fer amb roca mullada que va augmentar la dificultat, no ho aconsello.