Justí

• Photo of Miradors del Cañón de Añisclo

November 2, 2021

October 2021

near Escuaín, Aragón (España)

Aquesta és una ruta curta, sense desnivell i accessible a tothom que permet contemplar el Congost d'Añisclo, ideal per fer en família. Nosaltres la vam fer a la tardor, època en la que és espectacular. Recomanable per fer en un matí.

Nosaltres la vam fer com a substitut d'una ascensió degut al mal temps. Tot i això el temps ens va permetre contemplar unes bones vistes des del mirador 1. En arribar al mirador 2 els núvols no ens van permetre gaudir de la vista però tot i així la sortida paga la pena. La sortida la vam compaginar amb una petita visita als pobles de Puértolas (abans de començar a caminar) i Bestué (després de l'excursió). Per arribar al punt d'inici cal pujar per la carretera que surt d'Escalona en direcció a la Garganta de Escuaín. La carretera ens porta per Puértolas (a 7.3 km d'Escalona) i arriba fins a Bestué (a 12 km d'Escalona). Poc abans d'arribar a Puértolas hi ha un bar-restaurant (La Era de Andrés) des d'on en un dia clar podem fer la cervessa i un mos admirant unes bones vistes de Punta Llerga i la Peña Montañesa. Poc després de Puértolas hem d'agafar la carretera que es desvia cap a Bestué. A 2.5 km abans d'arribar a Bestué veurem una pista que es desvia a la dreta i que porta cap el Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido. Després d'uns 8km de pista (necessari un 4x4 o un coche alt) arribem a una barrera que delimita el parc. Aquí podem aparcar al marge del camí.

Comencem a caminar i als 500 metres trobem el refugi lliure de Plana Canal on nosaltres mengem l'entrepà aixoplugats a la tornada. Seguim per la pista fins arribar al rètol de primer mirador on cal sortir de la pista i endinsar-se pel prat de l'esquerra. Si seguiu el nostre track veureu que nosaltres ens hem desviat de la pista abans d'arribar a aquest punt però es pot fer tot el camí per pista fins arribar a aquest rètol. Les vistes del Cañón de Añisclo des del mirador son espectaculars... Tornem a la pista tot passant pel costat d'una cabana i anem a buscar el rètol del segon mirador que trobem molt a prop. El rètol ens indica que hem de deixar la pista i tornar a girar a l'esquerra per un promontori proper. Aquest segon mirador (format per un conjunt de roques al llarg del penya-segat) no te cap protecció de seguretat però no cal ja que és un terreny planer i no cal atansar-se per veure la resta de l'Añisclo. Nosaltres en aquest punt no vam tenir vistes ja que el temps va empitjorar i la pluja va refermar-se així que vam decidir tornar al cotxe.

Una guarda molt amable del parc que vam trobar a l'inici ens va indicar que aquest és el camí adient per fer una visita a la capçalera del congost d'Añisclo sense haver de fer el clàssic (i llarguíssim) recorregut que surt de la part final del congost. Seguint la pista hauriem pogut arribar al refugi de San Vicienda i baixar al congost pel Grau de Foratiello, però això darrer no és recomanable en cas de pluja.