Uploaded July 19, 2014

Recorded July 2014

1.1
2.3

near Saldes, Catalunya (España)

Zona: Prepirineu Oriental / Massís del Pedraforca
Comarca: Berguedà.
Data de realització: Maig 2014.

En resum: Pujada clàssica al Pollegó Superior del Pedraforca (2.506m) des del Mirador de Gresolet baixant per la tartera. La ruta passa pel refugi Lluís Estasén.

Inici: A l'aparcament asfaltat del Mirador de Gresolet. S'hi accedeix a través d'una petita carretera asfaltada que surt de Saldes (està indicat).

Terreny: Corriols de muntanya a cotes baixes i augment de la pedra a mesura que es puja. Grimpades per roca, tarteres i algun tram incòmode a cotes altes.

Dificultat [Difícil]: La dificultat ve marcada sobretot per dos punts: les grimpades que hi ha a partir del Coll de Verdet i la baixada per la tartera. Cal parar atenció. HI ha algun tram aeri. La resta, dificultat moderada. (A partir del 2016 hi ha disponible un camí més còmode per baixar la tartera).

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA:

La ruta comença a l'ample aparcament del Mirador de Gresolet. Uns metres abans surt el corriol indicat que puja cap al Refugi Lluís Estasén (que queda a pocs minuts). El refugi és el punt on culminarà la ruta circular pel Pedraforca (el camí de pujada surt per darrere del refugi i el de tornada, per l'esquerre).

Així, per darrere del refugi, cal seguir el corriol que va direcció al Coll del Verdet. La pujada serà forta i constant fins al coll però les vistes, cada cop més amunt, valen la pena.

Passat el Coll del Verdet, el paisatge canvia i en pocs metres cal superar ja grimpant les primeres parets de roca (marques grogues). Superades les grimpades s'arribarà aviat al cim del Pollegó Superior, punt més alt del recorregut i del Pedraforca. Cim d'extenses vistes, amb el Calderer just al davant i el Pollegó Inferior a l'altre costat de l'enfocadura.

Ara se segueix cap a l'enfocadura, per baixar cap al refugi per la tartera. La tartera és un indret molt erosionat i ple de pedres de totes mides que fa de la baixada tota una aventura.

Superada la tartera, el corriol segueix a l'esquerre (ja molt més còmode) fins al refugi i, finalment, fins a l'aparcament.