Uploaded December 20, 2016

Recorded December 2016

1.6
3.1

near Ballestar, Valencia (España)

Una nova variant, un xic més llarga, de la proposta de les mines de Ferro, a la Tinença de Benifassà: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=15862729

Aquesta variant arriba fins a la Moleta del Terme, a la mateixa carena de la Mola del Ferro, baixa pel barranc del Ferro i ressegueix el Pantà en direcció oest.

Itinerari: Seguim el mateix track de l'esmentada ruta a les Mines de Ferro i abans d'emprendre la baixada pel barranc del Ferro, al coll, seguim recte per la carena, en pujada, per anar a trobar la Moleta del Terme, senyalitzada amb un monolit de pedra. Als nostres peus, al sud, veiem les restes del corral de l'Esquetxe, al sud-oest la Mola de Bel i cap a l'oest la serra de la Creu. Tornem fins al collet per davallar pel barranc de Ferro.
Un cop a la platja fluvial seguim, ara per pista, cap a l'oest, resseguint el pantà fins a la seva capçalera. Arribem a un tancat i per la dreta un sender ens porta fins al Forn del Vidre. Una sèrie d'antics masos que ocupaven aquesta vall i que ara son la seu del Parc. Veiem un antic edifici d'Icona que deixem a la dreta i pugem per pista fins a trobar un ramal a la dreta que porta a un dipòsit d'aigua de pedra i d'on parteix el sender que ens retornarà al punt de partida. A l'esquerra deixem un altre mas enrunat i un plàcid sender ens va conduint, ara planejant, en direcció est, sempre amb el pantà a la nostra dreta.
Passem per un àrea recreativa equipada per a fer pic-nic a la vora de l'embassament. Dalt a l'esquerra tenim la carretera que puja cap a Fredes i la Pobla. Uns metres més enllà, sempre per sender, arrivem fins a l'esplanada de l'aparcament.
Bona travessa!!

Pont Pantà

Pouet de les Bassetes

Presa Pantà d'Ulldecona

Mines de Ferro (Pantà d'Ulldecona - Tinença de Benifassà)

Ruïnes mas

Sender Ruta Curta

• Photo of fitarte

fitarte Aug 8, 2019

Ruta amb espectaculars vistes sobre el "Pantano d'Ulldecona" i també sobre les Terres del Sènia fins al mar.

• Photo of pepbad

pepbad Aug 9, 2019

Content que l'hagis gaudit Fitarte!!!