Uploaded October 24, 2017

Recorded October 2017

1.7
3.4

near Mieres, Catalunya (España)

Aquest itinerari l´hem fet tot passant per camins usats antigament per transportar el carbó que es feia a la serra de Finestres, i que en matxos carregats amb els sarrions plens es portava fins a Mieres. Aquí el carregaven en camions per distribuir-lo per la comarca.
Parking

Aparcament a casa rural Can Salavia.

Casa rural de Can Salavia.

Font de Salavia i continuem per la dreta.

Al mateix moment que trobem el cartell indicatiu, girem 45 graus a la dreta i pugem un corriol força de mal (podem veure una marca)veure entremig del fullatge, per anar a trobar la pista/camí que va a Finestres i Santa Maria del Freixe.

Marca groga.

Seguim per la dreta.

Continuem per la dreta.

Per la dreta amunt.

Seguim per la dreta.

Can Serra.

Santa Maria del Freixe.

Santa Maria del Freixe era l´antiga església parroquial rural i actualment està una mica abandonada. El seu origen és romànic, malgrat que es troba molt modificada i ampliada, presentant la porta d´ingrés al templa sota la finestra de l´absis semicircular. Al costat nord hi ha adossada la sagristia i el campanar de torra de secció rectangular amb teular a dues aigües aixecats com a cos separat del temple, per bé que s´hi troba adossat per mitjà d´altres addiccions. Va conservar un interessant encenser romànic el qual es guarda al Museu Diocesà de Girona. El nom del lloc ve esmentat en el pretèrit com " Fraxino ", però les referències documentals de l´església fins ara conegudes no són anteriors al segla XIV. L´any 1362 se l´anomena " Sante Marie de Fraxino " i Sacta Maria de Freixe " quan, l´any 1392, el rei Joan i de Catalunya-Aragó va vendre la jurisdicció de la parròquia a Hug de Santa Pau. Informació procedent de Viquipèdia.
Ruins

Ruïnes del Mas El Puig.

Continuem per la dreta.

Seguim per l'esquerra.

Seguim per la dreta avall.

Information

Dipòsit d'aigua de Mieres.

Panoràmica de Mieres.

Mieres.

Mieres: poble de la comarca de la Garrotxa amb una població de 317 hab. (2016).