Uploaded March 25, 2017

Recorded September 2016

3.5
6.9

near Punta Grossa, Baleares (España)

Deixem Es Castell de bon matí i ja fa caloreta, Sortim de la urbanització, 700m de pedregar i de seguida més asfalt cap a Son Saura on comença una zona de tres quilòmetres llargs més boscosa, fins entrar a la Reserva de la Concepció i la Basílica paleocristiana des Cap des Port.

La pista surt a la carretra ràpida, concorreguda i perillosa així que li demanem a un Sr. que estava allí que ens porti a Cala Tirant i ho fa ben amablement. Ens hem estalviat els pitjors 2Km de tot el camí de Cavalls.

Un cop a Cala Tirant cal travessar el sorral i pista, pista, camí i sender, finalment, cap a punta negra, Macar Petit, Macar gran, Sa Mitjera... un paratge de gran valor per la concentració de socarrells endèmics que hi trobem. La darrera caleta té una ombra i uns esglaons que avui, solitaris, es converteixen en el nostre paradís privat ideal per fer un mos, banyar-se els peus i fruir una mica de la vida és bella.

El camí s'alluna de la costa per visitar Sanitja i tallar la península de Cavalleria. 1300m asfaltats i cap a la platja de Cavalleria, Ferragult, Ses Pesqueres i Cala Mica, com més enllà menys gent. En un quilòmetre Binimel·là i el seu restaurant on acaba l'etapa d'avui, La gent de Camí de Cavalls 360 ens recull per acostar-nos a l'hostal Port de Fornells familiar i amigable on farem nit després de sopar pantagruèlic a Ca Na Marga on he menjat unes de les millors postres de xocolata de la meva vida.

Com que les dues properes etapes transcorren per paratges solitaris sense serveis hem de comprar menjar per dues jornades i ho fem en la minúscula botigueta del poble. Que simpàtica i amable la xicota que hi trobem: ens mima i atén com amics més que clients així que mereix aquesta cita: aneu-hi i compre tot el que us calgui (bé no hi ha massa per triar però el ha el just per no passar gana...)