Uploaded June 9, 2018

Recorded June 2018

1.4
2.9

near Beseit / Beceite, Aragón (España)

Ruta que segueix el curs del riu Matarranya fins els estrets del Parrissal. El punt de partida es a Beseit, des d on ens podem apropar en cotxe fins algun dels dos parkings que trobarem abans de començar a caminar. en aquest cas, la ruta comença just al ultim parking ( 8€ ),
La ruta comença pasant per dos petits tunels que ens porten fins a les pintures rupestres de la Fenollosa, al altre costat del riu. Una mica mes endevant, pasem per devant de la cova de la Dona abans d arrivar a la font del Pla de la Mina, area de picnic. A partir d aqui, comencem els trams de passarel.les que ens portaran ja practicament en tot moment pel riu, trams per corriols, algun tram saltant entre les pedres, en algun caminant pel riu i en altres, mes passarel.les. La ruta no te cap dificultat, tot i que el cami es ple de pedres, arrels i hem de travessar el riu varies vegades, però, com he dit, es una ruta agraida ja que anem passant per indrets de gran bellesa.
El tram final es als estrets, on el riu baixa entre dos parets de mes de 40 metres d alçada i una amplada màxima al punt mes estret, de 1,60 metres. Es un paratge impressionant i d una gran bellesa en el que aprofitem per dinar i gaudir durant una estona del lloc. Degut a les plujes d aquestes darreres setmanes, el riu en aquest punt baixa amb un cabdal prou suficient com per no poder seguir caminant i travessar l estret. En altre epoca de l any, amb menys aigua, es pot caminar i arrivar fins l altre costat del estret, però en aquesta ocasió no ha estat possible. Desfem el camí per tornar cap el parking. Abans d agafar el cotxe, val le pena veure els gorgs que hi han prop del parking, direcció Beseit, despres ja en cotxe, fer una parada a Beseit per visitar el poble i el seu casc antic.
Prop d aqui, direcció la Fresneda, es troba el Salt de la Portallada, al riu Tastavins, es un indret que penso val la pena visitar.