3.1
6.2

near Mataró, Catalunya (España)

25/01/2015. De Mataró cap el Cros i Agell; es passa per sota de Can Ametller i pel Bosc del Gitano es puja cap a la pista que ve de l’àrea de Madà. Es voreja el Turó dels Oriols en direcció al Coll de la Codera a sota mateix del Castell de Burriach. Per pujar-hi deixem a l’esquerre el camí - pista que ja ens hi portaria i un cop al Monòlit (plana del Passerell) busquem també per l’esquerre un sender fresat (i més divertit) que en forta pendent arriba a l’atalaia que domina la costa i les poblacions de part del Sud del Maresme i del Barcelonès, al nord el Montseny i encara més lluny els cims nevats del Pirineu. Baixo pel camí – pista un altre cop cap el Monòlit per anar a la Miranda d’ Argentona: bon mirador de la vila i de la seva àmplia vall. A la Miranda es busca un sender amagat que baixa directament al poble (alguna senyal groga a la vegetació) passant pel costat de la Pedrera i més endavant per les Fonts de l’Esquirol, l’Esquirolet i les Sureres. Un cop arribats a la població es va a buscar la Font Picant i la riera d’ Argentona. Aquí faig una mica de volta per arribar-hi per no entretenir-me a mirar el mapa. Un cop hi sóc passo pel seu costat esquerre en sentit ascendent passant a l’altre banda per lloc indicat. Després de Can Bellatriu s’agafa la desviació cap a la dreta; una mica més endavant es troba a l’esquerre la pista que comunica amb Can Bruguera (Mataró); es deixa de banda i es continua recta pel Torrent de Can Cabanyes passant pel costat de Can Pau Brut. Es va seguint la pista que dona la volta per d’alt a Can Cabanyes fins a una alçada de 163m on es fa un gir de 90º cap el nord – est per un sender cap a la Surera de Can Famades. La veritat és que hi ha multitud senders o corriols i és perdedor. Reconec que la ruta la vaig preparar abans amb l’ajut d’ un mapa exhaustiu de la zona elaborat per en Francesc Costa Oller que es pot "baixar" de forma lliure des de www.laserraladalitoral.com . Passada la surera i sempre en direcció nord – est s’arriba a la pista de Can Bruguera i a la Plana del Pou de Plata. Passats uns metres de l’encreuament cap el Parc Forestal agafo un corriol en sentit sud que em deixa al Parc. Des d’aquí ja no hi ha pèrdua per arribar a Mataró per les Sureres de Cirera i la Riera de Valdeix.