Uploaded March 11, 2015

Recorded March 2015

1.6
3.1

near Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

Matagalls i Turó de la Bandera, des de Sant Marçal, passant per la Font Bona. (Parc Natural del Montseny. Massís del Montseny).

Marques marques blanques i vermelles del GR 5.2 en tot el recorregut; sender perfectament indicat.

ACCÉS: Al quilòmetre 28 de la carretera de Sant Celoni a Viladrau hi ha un petit aparcament just des del qual comença la ascensió al Matagalls (està a uns 8 Km de Santa Fe del Montseny, seguint la Ctra. BV-5114 fins arribar a Sant Marçal del Montseny). També s'hi pot accedir des del nord per la GI-5201 que ve d'Espinelves/ Viladrau.

RECORREGUT: Coll de Sant Marçal (1.105 m.a.) > Creu > Taula dels Tres Bisbes, on es diu que es reunien els màxims dirigents de les diòcesis de Barcelona, Girona i Vic > Aparcament de Sant Marçal.

Des de l’aparcament de Sant Marçal seguirem el GR 5.2., itinerari senyalitzat que comença just on es pot deixar el vehicle. Hi ha instal.lats pals indicadors i fites: el camí està arranjat i és ben evident. La primera part ascendeix en constant pujada per una frondosa fageda, fent algunes marrades fins al Pla dels Èvols, on la fageda s'obre.

Des del Pla dels Èvols la pujada es suavitza i anem flanquejant - passant vora el Coll Sesportadores- fins al COLL PREGON (1.535 m.a.). El Coll Pregon és un gran pla herbat, desproveït de vegetació, enmig de l’exuberant fageda. Al bell mig d'aquest prat hi ha un monòlit en homenatge a Pau Casals, mestre del violoncel. És una important cruïlla de quatre camins.

De Coll Pregon enfilem de nou entre faigs per forta pujada, i aviat ens situem en la línia de la carena del Matagalls, des d'on s'albira al fons la seva creu, els orígens de la qual es remunten al s. XVI - XVII. Seguim ascendint per la carena, ja més planera, fins al cim del MATAGALLS (1.697 m.a.). Han estat 4,4 km per arribar-hi.

La tornada la farem pel mateix camí, exceptuant la bifurcació cap el TURÓ DE LA BANDERA (1.654 m.a.), a prop de la carena del Matagalls, i d’on tenim unes bones vistes del cim amb la imponent creu on acabem d’estar i de Les Agudes i el Turó de l'Home.

De nou a Coll Pregon (atenció no equivocar-se en aquesta cruïlla), seguim el mateix camí de baixada al Pla dels Èvols fins l’aparcament, i d’on seguim baixant per beure aigua de la Font Bona i visitar l’Ermita de Sant Marçal.

Una bonica passejada per qualsevol època de l'any.
Taula dels 3 bisbes
Pla dels Evols
Coll pregon
Bif Turó Bandera
Matagalls 4,4 km/ anada
Turó de la Bandera
Font Bona
Ermita de Sant Marçal / Monestir i actualment Hotel / restaurant.