Uploaded November 20, 2015

Recorded November 2015

2.6
5.3

near Matadepera, Catalunya (España)

RESUM: Urb. Els Rourets, Punta dels Caus Cremats, Puig Codina, Roca del Corb, Collet Estret, Castellsapera, Turó de la Pola, Font de les Cantarelles - Forn de Calç de les Cantarelles - La Barata - Torre Salvans - Area Esplai Torrent de l'Escaiola (Matadepera, PN Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac).

ACCÉS: Urb. Els Rourets, Matadepera.

RECORREGUT: Del Carrer Rourets, a la Urbanització “Els Rourets” surt corriol sotabosc que seguim fins intersecció: ULL! A la bifurcació nosaltres hem anat cap “amunt” sense camí definit, en direcció a la cova que volíem visitar, però NO ÉS RECOMABLE, doncs hi ha molta zona d’arbust baix i punxegut, cal salvar un torrent,..etc. Aleshores el recomenable és que, un cop siguem a la bifurcació, girem a la dreta, en direcció al Carrer del Puig Codina, on a la corba surt un camí ben definit que va pujant al costat del Torrent de la Font de la Riba.

COVA DEL BOSC DE LES PARETS: Petita cova a la part inferior del cingle, que domina la urbanització de Les Pedritxes i que presenta restes de sutge d’haver-hi fet foc a les parets interiors i pedres polides que romanen a dins.

Recuperem el camí ample que sense pèrdua, ens duu cap a la PUNTA DELS CAUS CREMATS (812m): on farem una petita grimpada per un arbre per accedir al cim - PUIG CODINA (857m) - Collet de l’Arca (824m) - ROCA DEL CORB (877m) - Cruïlla al Collet Estret: girem a la dreta, passarem per un corriol Sotabosc amb molts arbres baixos, arrels i troncs on cal anar amb compte de no deixar-se la closca o entrebancar-se! - COLLET ESTRET (on conflueixen els camins que vénen de la Serra del Pou, de la Canal del Llop, i més amunt, el Camí Ral). Entronquem amb el Camí Ral i seguim caminant fins a trobar a la dreta la CANAL DE MURA (de pujada): que puja ben dreta cap el Castellsapera, on hi ha instal•lada una curta corda de nusos per ajudar-nos a grimpar, sense dificultat. Arribem a un llom pla, on podem anar cap a la dreta (esperó davant el QUEIXAL DE PORC) o cap a l’esquerra:
CASTELLSAPERA (939m). Recorrem tota la carena del Castellsapera, amb els seu intricat caminet pel cim, amb trams herbats. Qualsevol diria que aquesta “mole” de pedra té unes increïbles parets de 90 graus a banda i banda!!

Busquem la canal de baixada del Castellsapera (per l’altra banda des d’on hem pujat) - COLL DE LES TRES CREUS o DE LA POLA - Bassa bombers – Corriol de pujada cap el TURÓ DE LA POLA (929m): vèrtex i excel•lents vistes panoràmiques al Montcau, La Mola, Montserrat…. Baixem del Turó de la Pola per el camí ample que entronca amb el GR-5, que seguim un breu tram, fins a trobar, just passada la corba, un petit corriol a la dreta, on abandonem el GR-5.

Anirem avall per aquest magnífic corriol, fins que el camí es troba amb un torrent. Aquí cal estar alerta, doncs la continuació és PER EL MATEIX TORRENT avall, fins que una mena de pont d’obra, travessa el torrent fins l’esquerra hidrogràfica i on està ubicada la FONT DE LES CANTARELLES (aixeta que raja i petita taula amb banc de pedra per seure). A la cruïlla propera a la font està el Forn de calç de les Cantarelles.

Aviat, el camí es torna ample (Camí Ral) i ens desviarem a la dreta, cap a LA BARATA – TORRE SALVANS - Voregem torrent - AREA ESPLAI TORRENT DE L'ESCAIOLA, on hi ha diverses fonts d’aigua potable, barbacoes, serveis (obert dissabtes i festius) ; i ja arribem a la Urbanització “Els Rourets”.

CURIOSTITATS:
* "El nom de Punta dels CAUS CREMATS sembla que fa referència als caus de conills existents a l'índret. I que l'afegitó de "cremats" es va posar perquè és l'extesa tècnica que s'utilizava (calar foc) per aconseguir que els conills sortissin dels seus amagatalls per tal de poder-los caçar. El cim dels Caus Cremats, a 812 metres d'alçada, és un gran bloc de pedra de forma rectangular. És l'anomenada "Punta", que culmina el turó arodonit que s'alça sobre el torrent de l'escaiola i el Bosc de Parets. Forma part de la llarga carena que puja des del torrent de la Riba fins el Collet Estret. De sud a nord d'aquesta carena sobresurten els Caus Cremats, el Puig Codina, la Roca del Corb i el Turó de la Carlina. Al cim dels Caus Cremats es por arribar des de les Pedritxes, pujant fins el coll de la Riba i, després, seguint el camí del Bosc de Parets. També es pot anar des dels Rourets, pel camí paral.lel al torrent de l'Escaiola. En sentit contrari, un corriol provinent del Puig Codina (i, més enllà, del Collet Estret) arriba a la punta dels Caus Cremats. Una vegada a la base de la "Punta" cal fer una curta grimpada d'uns quatre metres. Dalt hi ha un petit pla, que serveix de mirador a tot el massis de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac, així com a Montserrat. A la vessant sud-est dels Caus Cremats, a l'anomenat Pla de l'Escaiola, la Diputació de Barcelona ha fet una àrea d'esplai del Parc Natural, que és molt frequentada els dies festius." Extret de http://trailsantllorenc.blogspot.com.es/2011/03/els-caus-cremats.html#.VlJIqtIvet8
Cave

Cova del Bosc de les Parets

Cova

PUNTA DELS CAUS CREMATS (812m)

Caus crem

Collet Estret

Entronquem amb el Camí Ral

Cami ral?

Dreta: Canal de Mura (de pujada)

Dreta canal mura

Torre salvans

Torrent

Picnic

AREA ESPLAI TORRENT DE L'ESCAIOLA. Fonts, barbacoes, serveis (dissabtes i festius)