Uploaded October 15, 2014

Recorded January 2010

2.5
5.0

near Alcover, Catalunya (España)

14-10-14 (Barri, Mariano, Martí Jordi, Pitu, Salva). Sortim de l’aparcament del Mas de Forès tot seguint el reg que va per sota la pista i arribem a una cruïlla de pistes i camins (punt de ruta 1). Prenem el que baixa cap al riu, a l’esquerra. El creuem i poc després passem davant d’una bassa d’incendis a la nostra esquerra (punt 2) i tot seguit ens ve la pujada (3) cap a Les Virtuts a l’esquerra, de moment per antiga pista.
Bastant amunt la pista esdevé camí (4). Per l’esquerra entronquen un parell de camins ben marcats que sembla que pugen de la banda del Barranc de la Vall.Tot anant pujant a la dreta ens queda un mirador de la vall i Les Virtuts (5). Ara trobem la porta (6) que per la dreta ens porta a les restes de l’ermita (7), molt a prop. Sortim per l’altra banda i tot passant a la vora d’uns camp d’ametllers seguim bosc amunt fins que sortim a la pista (8) que ve de l’Albiol. La trepitgem per la dreta i abans de trobar la pujada pel Grau del Mal Pas (11), haurem passat pel Mas i la Font de Tinet (9, 10). A mig aire del grau, a ma dreta surt un curt camí que ens porta a una bella miranda (12). Continuem pujant fins que som a la pista que transcorre per dalt la Serra del Pou (13). Gairebé que no la trepitgem, ja que aquí mateix a l’esquerra surt el senderó que entre bosc va pujant suaument cap al Pou (14), camí també del Portell del Maseter. Un cop al Pou, hem d’agafar un camí no tant evident al principi, que surt a tocar del Pou en direcció oest i que ens tornarà a la pista (15). Seguim una estona per ella cap al sud-oest fins trobar a l’esquerra el camí que baixa pel Grau de l’Estelada, indicador (16). Anem baixant tot fent giragonses fins la pista (17), aquí formigonada, que es la mateixa que hem fet abans per pujar pel Mal Pas, i que ara transitem cap a la dreta, direcció a l’Albiol. Sortim després a la carretera (18) i tot seguit al poble. Passem per davant la font, el bar, i l’esglesia. Davant per davant d’aquesta hi ha un mirador i a la seva esquerra un pal indicador (19). Un camí poc marcat al principi surt cap avall a l’esquerra i va a trobar la dreta baixada pel PR-C-20, resseguida per pals de la llum. La seguim uns metres avall fins un indicador i marques grogues i blaves. Les marques del PR estan pràcticament desaparegudes, però si anem seguint les indicacions cap a Alcover i les marques blaves-grogues anirem fent bé. Anem uns metres vora la carretera fins que veiem davant una caseta-garatge vora el Mas de Maideu. Ens hi hem d’acostar i quan som gairebé damunt hem de tirar a l’esquerra avall (20), senderó. Baixem per tombs i dreceres fins trobar quasi al barranc un camí travesser (21) que prenem cap a la dreta. Seguim les indicacions cap a Alcover i la Font de l’Irla, sense travessar el barranc de moment. Una mica abans de la font (22) hi ha un passet a la vora del riu, sense dificultat. Després de la font, el sender es converteix en pista i ara si travessarem el barranc, per seguir baixant suaument fins l’imponent Mas de Monravà (23). Només ens queda creuar el Glorieta, i seguir una mica pista enllà per pujar cap a l’aparcament, senderó a l’esquerra, senyals grogues-blaves. Nosaltres trobem aquest camí convertit amb un rierol i decidim seguir una mica més enllà per pujar per un corriol poc marcat que ens puja igualment a la pista de dalt. Per pujada formigonada i escales a la vora del molí paperer arribem de tornada a les quatre rodes.

Hora Inici: 10/14/2014 08:39
Hora Fi: 10/14/2014 16:03
Distància recorreguda: 15,96 km (07:23)
Altura Mínima: 314 m

Nom: Segment 1

Hora Inici: 10/14/2014 08:39

Hora Fi: 10/14/2014 16:03

Distància recorreguda: 16,3 km (07:23)

Temps en moviment: 05:14

8. Pista dreta

21. Camí travesser

• Niña de la Luna Oct 24, 2018

Gracias a el track escogido en wikiloc pudimos seguirla ya que no se encuentra señalizada y dudas en muchas bifurcaciones y senderos mal conservados. Se encuentra señalizada solamente desde la poblacion de el Albiol al Mas de Forès con las franjas horizontales de color amarillo y azul