2.8
5.6

near Setcases, Catalunya (España)

Segona Jornada de la Marxa del Parc 2016-07-05
Iniciem el recorregut al refugi d’Ulldeter, sortint aviat, just després d’esmorzar.
Els primers 20min són en baixada dirección a la carretera que puja a Vallter. Arribats a la carretera girem a l’esquerra, cap a munt, direcció a les pistes d’esquí. Darrera les casetes de lloguer de material, a la dreta del conjunt d’edificis, surt un petit camí que puja paralel al rierol que baixa de la portella de Morens. El camí puja per la dreta del riu, fins que a mitja pujada creuem el riu i trobem un creuament: a l’esquerra dirección portella de Mentet, a la dreta, que és el nostre camí, a la Portella de Morens.
Arribata a la portella, estem a tocar de la frontera, la qual resseguirem tot el dia. Ens trobem en un gran altiplà, amb baixada suau cap a França i penyasegats cap a Catalunya. Hem de seguir les marques dirección est, cap a França, per girar després a la dreta (el camí està marcat), per tal d’anar seguint per l’altiplà, sense perdre alçada i tenint sempre a la dreta els diferents pics de la zona, que els tenim a escasos metres per sobre nostre. Anem ressiguim fins arribar al circ de Concròs, just sota el pic del Roc Blanc, segona i última pujada del dia, curta però intensa. Un cop al cim, disfrutem de grans vistes dels voltants i part final de la ruta d’ahir: Gra de Fajol, coll de la Marrana, Bastiments, Bacivers, Pic de la Dona, Canigó i, per primer cop el Costabona.
Aquí fem un llarg descans per disfrutar de les vistes i el bon dia que tenim. La baixada és clara, seguim en la mateixa dirección cap a l’evident Costabona, avançant prop de la cresta de forma molt suau. Arribem al coll de Pal, just sota el Costabona. En aquest punt agafem a la dreta el camí de baixada, primer planejant fins al Refugi Lliure / Vivac del Costabona, primer punt on hi ha una Font en tota la ruta d’avui, tot i que queda una mica per sota del nostre camí.
A partir d’aquí, fem un altre petit coll i el camí baixa molt fort, sempre paralel a un filat i seguint fites de fusta pintades de groc. La resta del camí sempre será anar fent diferents colls, sense gaires pujades, sempre amb tendencia a anar baixant fins arribar al coll Pregon.
En aquest coll, trenquem a la dreta per tal de baixar, en uns 30min a Espinavell fins al Refugi dels Estudis, on ens esperen amb una cerveza fresqueta i una coca casolana que entre molt i molt bé !!
Agraïments als dos guies, Xavi i Víctor per una molt bona feina durant tot el cap de semana i als companys de marxa, amb els quals ens ho hem passat molt bé.