Uploaded May 29, 2018

Recorded May 2018

2.0
4.1

near Raval de l'Esparra, Catalunya (España)

Des de Riudarenes, prenem la petita carretera que porta fins a L' Esparra, on no arribem a entrar perquè trobem un trencant a la dreta "Argimon". Seguim aquesta pista més o menys uns 2 quilòmetres i deixem el nostre vehicle en un petit espai en una bifurcació de pistes.
Comencem per la pista de l'esquerra també amb rètol "Argimon" i la seguim fins que trobem un corriol cap a l'esquerra que ens puja fins a dalt per un tram final amb escalons de pedra.
La vista és excel·lent però avui durant les primeres hores del dia, hem tingut molts núvols i s'ha fet difícil distingir gaire res.
Continuem pel camí de la ruta de les ermites baixant per l'altre costat del turó, per camí fins que arribem a trobar una pista que ens porta a passar primer per la Font del Grèvol, al costat d'un petit torrent, i després travessem un parell de cops el Sot de la Pedrosa, trobant el segon cop al costat la Font de l' Avellaner. Poc després pugem fins a Sant Pere Cercada, una preciosa ermita romànica del s. XIII amb tres absis i planta de creu llatina, en un estat de conservació excel·lent. També cal admirar el conjunt de cases que queden dins el recinte que devien formar amb la mateixa església.
Sortim per la porta de les cases i prenem la pista a la nostra dreta que després de molts revolts, ens fa assolir en un punt de la pista l'alçada màxima del dia, just en el trencant de La Canaleta. Poc després, girem a la dreta i deixem la carretera de Farners que va cap a l'esquerra per continuar pel Camí de Can Gorgals (rètols en el trencant).
Passem per sota de Can Gorgals Vell i a continuació continuem pel Camí de L'Hort de la Vila una altra casa en la que ens hem trobat amb la sorpresa de que han tallat la pista amb una porta de ferro totalment tancada i que no deixa cap marge per passar-hi pel costat. Ens hem tingut que enfilar pel marge dret i passar la porta com hem pogut. Com es permet que un propietari (que ja té la finca amb una tanca tot vora de pista i una altra porta que la tanca), tanqui un pista que està completament oberta per l'altre costat? És que aquest propietari pot fer el que li doni la gana? Potser sí faltaria una revolució......
Poc després passem pel costat de la casa Can Pere Llarg i al cap de poc arribem al nostre vehicle.
- RECOMANEM portar un GPS amb el track gravat perquè si bé hi ha indicadors i senyals, la gran quantitat de trencants i pistes poden despistar a qualsevol.
- El nostre agraïment al company RofoManus per haver penjat aquesta ruta que ens ha fet descobrir un indret totalment nou per a nosaltres.

Temps efectiu: 3h. 49'

Camí

• Photo of RofoManus

RofoManus May 29, 2018

Gràcies RIANEL per la cita.
    S'agraeix venint d'algú com tú!
    Salut!

• uniopm Jan 2, 2019

Bona ruta, senzilleta, bona part per pista. Nivell molt assequible, bones vistes des d'Argimón i diversos punts del camí.

• Photo of RIANEL

RIANEL Jan 3, 2019

Moltes gràcies tan pel comentaris com per la valoració.
    Botes i bones sortides 2019!