Moving time  4 hours 19 minutes

-271 f
3.2
6.4

near Tossa de Mar, Catalunya (España)

Tal i com dic al títol, es tracta d’una excursió que combina mar i muntanya, cosa que, per a mi, la fa especial.

La ruta combina grans vistes de la Costa Brava sud, diversos monuments megalítics (menhirs i paradòlmens), ermites i santuaris i un final fantàstic per un bon tram de camí de ronda que ofereix imatges de postal i passa per unes petites cales molt boniques. Des del Puig de Cadiretes hi ha una vista de quasi 360 graus: avui hi havia calitja i només es veien bé el Montnegre, el Montseny, la plana gironina i Les Gavarres, però segur que en un dia clar es veu fins el Pirineu.

És necessari fer servir el track, doncs aquesta ruta segueix trams de GR, senders locals i camins no senyalitzats.

La qualifico de moderada per la distància i la duresa: hi ha força desnivell, algunes pujades són fortes i el terreny de sauló no ajuda, doncs a vegades fas dues passes endavant i mitja enrere. Tècnicament no té cap dificultat i no hi ha cap pas perillós. L’única excepció seria si un vol enfilar-se a la “Pedra sobre altra”, que sí que té el seu risc (jo no hi he pujat!), però no és necessari enfilar-s’hi per completar l’excursió.

No aconsello fer aquesta excursió a l’estiu o quan faci calor: malgrat sembla que hi ha molt bosc, bona part de la ruta és per pistes amples poc protegides del sol.

No hi ha fonts (o eren seques): cal portar força aigua. Al santuari de Sant Grau hi havia un bar i he pogut comprar aigua, però no sé si obren cada dia (avui era diumenge i sí que era obert).

Tossa: punt d'inici i final (pal indicador prop del camping)

Coll del sastre

Pins del bisbe: seguir pel corriol que puja entre els pins

Mare de Déu de Gràcia

Pedra sobre altra

Santuari de Sant Grau

Collet de sa Creu de Fusta

Font de ruixó gros (estava seca)

Pal i pi gros. Seguir a l'esquerra

Camping. Un cartell diu 'acces a peu lliure fins la platja'

Platja - Cala Pola

Pal. Pujar les escales de la dreta i seguir sempre les ratlles verdes