Moving time  2 hours 7 minutes

Recorded January 2018

1.7
3.4

near Manlleu, Catalunya (España)

Sortida del Passeig del Ter de Manlleu, a l'altura de Museu Industrial del Ter, seguir tot al passeig fins a trovar el pont de tren i el Canal Industrial.

Continuar per la vora del Ter on es trova la vella fàbrica textil del Dolcet amb la seva resclosa i la nova fàbrica de la Piara.

A continuació es trova l'antiga colonia textil de can Rusiñol (També coneguda com can Remisa), colonia propietat de la familia del pintor, escriptor i polifacetic Santiago Rusiñol i Prats, escara es conserva la seva casa anomenada Cau Faluga.

Seguir el canal de la Colonia fins la reclosa i continuar a fregar el Ter fin al pont de la Gleva (BV-4608).

A continuació deixar la vorera del Ter i endinsar-nos pel costat de la fàbrica de cal Escolar, fins a l'entrada del Arids Castellot en que agafarem una pista a la dreta passant pel costat de la masia de la Moreta, per continuar a la dreta fins a l'estació de Manlleu, de la línea de tren de Barcelona a Puigcerdà.

Seguir pel costat de les vies fins al passeig del Ter per desfer el camí fet a l'anada fins al Museu Industrial del Ter

Una escursió molt cómoda i planera de dos zones molt diferenciades, fins a la Gleva podem veura un bosc de rivera conservat de forma irregular i un gran nombre d'ocells aquàtic. També podem admirar el passat industrial amb el seus canals i rescloses. A partir de la Gleva ens enlairem uns metres i podem observar una part de les planes d'Osona i les montanyes que l'envolten i més llunyades com els Pirineus.

Inici - Passeig del Ter

Pont de can Moles (Iniciat el 1401 i encara avui és el punt més transitat de Manlleu)

Zona Esportiva

Creuar canal i seguir a esquerra

Vistes

Donar la volta a la fàbrica del Dolcet

Dolcet i la Piara

Colonia Rusiñol

Creuar C-17

Resclosa de la Colonia Rusiñol (Can Remisa)

Santuari de la Gleva i canal de cal Escolà

Pont de la Gleva (BV-4608)

Trencant a la dreta

Creuar C-17 pista esquerra

Seguir pista recta

La Moreta, seguir la pista

Vistes

Trencant a la dreta

Creuar eix Vic-Olot (C-37)

Trencant esquerra, abans de creuar carretera (BV-4608)

Trencant a la dreta pel costat de les vies

Creuar les vies per l'estación de Manlleu (Linea Barcelona-Puigcerdà)