768 f
404 f
2.8
5.7

near Privina Glava (Serbia)

Prepodne smo nas četvoro (Marija, Slavica, Vlada i ja) obišli Galeriju-muzej i rodnu kuću Save Šumanovića u Šidu. Hteli smo da obiđemo i susedni Ilijanum, ali nedeljom se posete najavljuju (ako nas ima bar desetoro). Zatim smo se odvezli do man. Privina Glava, gde smo ostavili auto.

Stazu smo odabrali tako da je pređemo pre zalaska sunca. Man. Privina Glava-Sotsko jezero-kružna. Osmišljena je tako da se usput vide oranice, deo šume Dubrave - u kojoj smo videli par srna. Sotsko jezero sa labudovima nas je očaralo svojom tišinom, mirnoćom i čistoćom. Usledio je uspon i silazak u Sot, gde smo se snabdeli pivom. Zatim posle nekoliko proplanaka ponovo šuma, između Gledinac doline i izvora Josina voda, u kojoj na nekoliko mesta obiluje visibabama (na stotine i hiljade visibaba) i drugim vrstama u ovo doba godine. Povratak preko novoizgrađene crkve sa konakom, na uzvišenju kod man. Privina Glava.

Autom smo se potom odvezli na lovačku večeru u VU Morović, restorani Srna i Košuta. Lovački paprikaš sa palentom je vrlo ukusan... Predivne šume u ovom području Morovića nas inspirišu da ih sledeći put istražimo...