mingunc

Recorded September 2018

2.2
4.4

near Sallent, Catalunya (España)

Ruta per pujar al cim de lo Coscollet o Torre d'Aubenç de 1.610 m. Aquest cim es troba al llistat de la FEEC de cims per fer el repte dels 100 cims i també al llistat de l' ICC dels cims emblemàtics de Catalunya.
Es tracta d'una ruta senzilla sense cap mena de dificultat on en pràcticament tot el recorregut seguirem els senyals groc i blau, només els deixarem en arribar al final d'un corriol que surt a una pista i els senyals ens indiquen a la dreta i nosaltres hem d'anar a l'esquerra, en el track ja està indicat. Abans d'arribar al Coscollet el track va a l'esquerra quan el camí per pujar al Coscollet marxa per la pista cap a la dreta, val la pena fer aquest desviament a l'esquerra per gaudir de les vistes que tenim del cim de lo Coscollet, un cop fet això continuem altre cop per la pista fins arribar a dalt del cim on hi trobem un vèrtex geodèsic i una caseta de guaita forestal.
La tornada la fem pel mateix camí.

Inici de la ruta

Inici de la ruta seguint els senyals grocs i blaus

Corriol

Continuem seguint els senyals grocs i blaus

Seguim per la pista a la dreta

Seguim per la pista i continuem trobant senyals grocs i blaus, però ara no tant seguits.

Agafem el corriol a la dreta

Alerta!!! deixem la pista i agafem el corriol que puja a la dreta, continuem seguint els senyals grocs i blaus.

Per aquí no!!!

Aquí ens vam equivocar, al deixar el corriol i sortir a la pista, s'ha de tirar a l'esquerra, no a la dreta, no heu de veure aquesta senyal.

Agafem pista a l'esquerra

Aquí deixem de seguir els senyals grocs i blaus i agafem la pisat cap a l'esquerra.

Deixem pista i anem a la dreta

Alerta, aquí deixem la pista i entrem de nou al bosc a la nostra dreta.

Cim de lo Coscollet

Vèrtex geodèsic que hi ha al cim de lo Coscollet Aquest cim a part de pertanyer al llistat del repte dels 100 cims també forma part del llistat de cims emblemàtics de Catalunya de l' Institut Cartogràfic de Catalunya

Vistes de lo Coscollet

En un dia clar des d'aquest punt hi ha una bona vista del Coscollet

• Photo of Joaquim Roig

Joaquim Roig Mar 24, 2019

Veritablement molt fàcil de seguir, una cinglera i unes vistes espectaculars, molt agraït.

• Photo of sergifornasari

sergifornasari Apr 20, 2019

Bona descripció de la ruta i bon cim

• Photo of mingunc

mingunc Apr 21, 2019

Gràcies Joaquim Roig i sergifornasari pels vostres comentaris, encantat de que el track us hagi servit.
    Salut i muntanya!!!

• Photo of elebben

elebben Apr 22, 2019

Hay carretera para llegar al inicio? O es pista, y en este caso, es apta para todos los vehículos, muchas gracias

• Photo of Joaquim Roig

Joaquim Roig Apr 23, 2019

Es pista forestal en bastante mal estado, mejor 4x4.

• Photo of sergifornasari

sergifornasari Apr 23, 2019

elebben: des de la carretera hasta el incio de la ruta es una pista apta a cualquier vehiculo, sin problemas. Saludos

• Photo of mingunc

mingunc Apr 24, 2019

Hi ha pista apta per a qualsevol vehicle fins al punt d'inici de la ruta, al menys en les dates que hi vam anar nosaltres, per que et facis una idea hi vam anar amb un opel zafira, cap problema.