Uploaded March 5, 2020

Recorded March 2020

2.6
5.1

near Biscarri, Catalunya (España)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Llordà. Per arribar agafarem la pista asfaltada, que surt de la carretera C-1412B una mica abans d'arribar a Isona, baixant del Coll de Comiols.

Visitarem el Poble de Llordà i l'església de Santa Maria per agafar el camí senyalitzat amb pintura groga i que té pals indicatius en les cruïlles, que surt per la cara sud-oest del poble. És l'antic camí d'Isona, que seguirem fins arribar a la cruïlla d'Isona i de la Mare de Déu de la Posa.
A l'anada passarem per un parell de camps de cultiu, que voltarem per la vora i d'un niu de metralladores fins arribar a la cruïlla d'Isona.
En aquest punt seguirem el que va al Santuari. Pocs metres després de la cruïlla arribem al Parc Cretaci on podrem observar les patxades dels Dinosaures. Un cop visitades, seguirem el camí que puja a trobar el Santuari de la Mare de Déu de la Posa.
Aquí seguirem per un pista que ens portarà a la zona del Front del Pallars de la Guerra Civil Espanyola, on podrem visitar un niu de metralladores (un búnquer) i vàries trinxeres. Un cop visitat seguirem el camí (pintura groga i alguna fita) que marxa de sobre del búnquer en direcció a Llevant. És l'antic camí de Boixols a Siall.
Passarem pel Barranc de l'Obaga de Colomera per arribar a una cruïlla de pistes en el Serrat de Torrulló. En aquest punt, anirem per la vella pista que baixa en direcció sud-oest, a trobar un observatori d'aus i retornarem a la cruïlla, per continuar pujant per la pista que ens a la carretera de Siall. La seguirem fins arribar al veïnat de Siall.
Un cop visitat, anirem per la pista que marxa en direcció a Llevant a trobar el Colletó (pal indicatiu), on agafarem la pista que marxa al nord-est fins trobar una cruïlla per la cara nord (té una fita i senyals de pintura vermella i groga).
Aquí agafarem el camí del Mullol (camí fressat i dels de tota la vida) que ens portarà a l'antic veïnat del Mullol (runes) i de l'església de Santa Clara del Mullol.
Un cop visitat desférem el camí fins el veïnat de Siall on agafarem l'antic camí de Llorda (pal indicatiu i senyals de pintura groga), que ens baixarà a trobar el Castell de Llordà i les restes de l'església de Sant Sadurní de Llordà.
Un cop visitat aquest magnífic conjunt, baixarem per la carretera asfaltada que ens retornarà al nostre punt de sortida del poble de Llordà.

Cartografia: Institut Cartogràfic de Catalunya (topo 25000).