Uploaded December 14, 2014

-148 f
1.5
3.0

near l'Estartit, Catalunya (España)

Hem trobat esplèndid aquest recorregut per la varietat de paisatges, per l'amplitud de les vistes, la vegetació, la costa tan salvatge... Magnífic en un dia assolellat a l'hivern sense l'enrenou de les barques, els banyistes... Cal dir que el darrer tram entre la cala pedrosa i la Calella, l'hem trobat molt abrupte amb unes pendents abruptes i molt pedregoses, per la qual cosa cal anar ben calçat i caminar amb precaució si el terra és humit. Tot i així, el recorregut no és perillós, tan sols en algun tram poc còmode.
Aparquem el cotxe a l'Estartit, al Carrer Barcelona cantonada Carrer Primavera, i agafem una carretereta asfaltada que puja cap al Montgrí. La pista es va enfilant fins a arribar a un petit mirador sobre el poble de l'Estartit, les Medes i la costa. Més endavant el camí continua entremig d'uns elegants xiprerps en un paisatge típicament mediterrani. Cal continuar una miqueta més endavant cap a la dreta, marques de pintura blanca i verda ens marquen el camí que travessa el Montgrí i acaba a l'Escala. Una mica més endavant trobarem un aparcament, nosaltres continuarem per la carretera un trosset més fins a trobar un trencall a mà dreta, es tracta d'agafar el GR que resseguei la costa fins a l'Escala i que es dirigeix cap a la Cala Pedrosa .
El camí es torna força pedregós i ben aviat comença a baixar cap al mar, l'illa de la Pedrosa apareix ben a prop. Ben aviat tindrem vistes sobre el golf de la Morisca i la roca foradada, cal aturar-se a gaudir del magnífic paisatge. Continuem baixant fins arribar a la cala Pedrosa, estreta, pedregosa, sinuosa i oblidada en aquesta època.
A partir d'aquí cal tornar a deixar la costa i recuperar alçada, ho fem per un corriol que l'aigua ha excavat al fons de la cala, el camí no és gaire clar, tot i les marques de pintura blanques i verdes força desdibuixades. Una vegada a dalt a mà esquerra trobem una cavitat anomenada Cova de l'avi Company i uns metres més enllà trobem un creuament de camins.(Way point) Un rètol ens indica dues direccions , d'una banda cap a l'Estartit i Torroella per l'interior, de l'altre cap a l'Escala i la punta Milà, nosaltre però, hem d'agafar el sender més petit, sense cap indicació que ens portarà altra vegada ran de mar.És a partir d'aquest punt que el camí es complica un xic més i es fa més perdedor, però el destí val la pena, ja que ens porta de dret a l'anomenat port de Falaguer. Espectacular! Amb el cap d'Oltrera al fons i una petita badia envoltada de roques i cavitats. Altra vegada però cal tornar Montgrí a munt i ben aviat podem veure des de dalt una panoràmica aèria del golfet de Falaguer, quines vistesmés impressionats!
Ens ha costat una mica retrobar el sender una vegada a dalt, però de seguida l'hem recorregut i hem gaudit d'unes vistes magnífiques i molt extenses: el Montgrí, el mar, les illes Medes... I puja i baixa, hem hagut d'arribar altra vegada a mar per la zona dels Arquets i ben aviat a la Calella, ben estreta enmig d'un petit amfiteatre de pedra.
Una vegada travessada la petita cala hem tornat amunt per un bosquet de pins, i de seguida hem recuperat la visió de la Meda Gran i el Medallot.
La darrera fita d'aquesta ruta ha estat arribar al mirador del Cap de la Barra, i allà ja hem pogut veure als nostres peus l'Estartit i el seu passeig marítim.
A partir d'aquí ja només cal baixar unes escales que ens conduiran cap el passeig marítim, i el carrer Santa Anna fins al punt d'inici d'aquest recorregut.
Es aquesta una sortida que val la pena fer, per assaborir amb calma, entretenint-se en els diferents miradors. Nosaltres l'hem fet molt tranquil·lament amb menys de 4 hores.
Parking

ingosenne Nov 6, 2017

Tour ist OKAY.

• DubbsUK Aug 16, 2018

Tried to follow this from L’Estartit going backwards but the route just seems to disappear down the headland and I couldn’t find a safe way to follow it

• Photo of coros

coros Aug 17, 2018

Yes, it is difficult and very steepy next to l'Estartit.