Uploaded February 4, 2019

Recorded February 2019

2.3
4.6

near l'Estartit, Catalunya (España)

Cal dir que he considerat aquesta ruta com a tècnicament difícil, no només per la complicació de seguir els camins, molts d'ells inexistents, sinó pel trenca-cames que resulta dels desnivells pronunciats al baixar i pujar de les diferents cales. Imprescindible el GPS, pantalons llargs i un bon calçat ja que als camins i corriols hi ha molta pedra. Tot i les dificultats cal dir que és una ruta fantàstica i brutal d'una de les part més desconegudes de la costa brava.

L'inici d'aquesta ruta circular és al Passeig Marítim, davant del Club Nàutic de l’Estartit, encara que és zona blava en el període d'hivern de l'1 d'octubre al 31 de maig no es paga.
Comença la caminada dirigint-nos cap el final del poble i seguidament comencem a pujar pel carrer Cap de la Barra passant per la Miranda (bon mirador) i més endavant seguint els senyals dels senders locals del camí de ronda SL. ben senyalitzat amb marques blanques i verdes. Pugen per unes escales que ens porten al millor mirador de les Illes Medes, el Mirador de Barras i continuem el camí pedregós que va resseguint molt aprop del penya-segat amb molt bones panoràmiques.
Durant el trajecte ens parem a visitar Cala La Calella, Cala Falaguer, i el Cap d'Utrera sempre amb molt bones visites de les Illes Medes.
Quan passem el torrent i arribem a la cala de la Sardina comencem a pujar per l'altra banda per un sender d'animals, seguint arribem al camí que ens porta a mà esquerra a la cruïlla amb un pal senyalitzador que ens indica el camí de Cala Pedrosa.
Seguim el camí que baixa molt directament envoltat de pins fins a la cala.
La cala fa honor al seu nom, és plena de pedres de totes mides i formes i es protegida de l'embat de les onades per l'illot de la Pedrosa. Es una caleta verge i encisadora d'aigües transparents plena d'encant.
Continuem per l'altre costat de la cala pujant fins els cim dels penya-segats dels Estufadors on les vistes del Cap del Castell amb la Foradada són magnifiques,
La Foradada es un túnel natural que travessa la muntanya i permet el pas d'embarcacions, és el més gran de Catalunya i al fons el Cap de Creus, el panorama és espectacular.
Seguim pel camí de Ronda que al cap d'uns 100 m. deixem i ens desviem a mà dreta per passar pel Pou dels Horts de la Pedrosa, és un petit avenc al mig de la pineda, té una boca d'1 metre de llargada per 0/6 m. d'amplada i es veu que de -7 m. de profunditat.
Continuem pel corriol a la vora els penya-segats del Golf de la Morisca amb unes panoràmiques de la Punta del Cap del Castell i el litoral magnífiques. Baixem al collet del Cap del Castell al cim mateix de la Foradada i ens arribem sense camí marcat al mateix cim de punta de Cap del Castell.
Des d'aquí podem contemplar amb tot el seu esplendor el Golf de la Morisca amb les seves diverses coves i al fons la Cova de l'Aigua, i per l'altre banda els Illots de Cala Ferriol i els altíssim penya-segats del Salt del Pastor amb el Golf de Roses al fons. Espectacular!!!
Tornem al collet i prenem el corriol que va resseguint el penya-segat de la Cala Foradada poden contemplar l'altre costat del túnel, seguim i passem per la Cala Rostella abans d'arribar sense complicacions a Cala Ferriol.
La Cala Ferriol és una cala d’uns 25 m. de llarg per 45 m. d’ampla, amb unes aigües cristal·lines, la platja verge està formada per còdols. Davant d’ella es poden veure uns petits illots, anomenats Illots de Cala Ferriol.
Continuem seguint el camí del torrent que va pujant fins a trobar la cruïlla del GR.92 que seguim a mà esquerra en direcció a l'Estartit.
En un encreuament deixem el GR. i seguim més endavant per una carretera que deixem en un punt per prendre un camí i mes endavant per un corriol que baixant ens acosta als carrers del poble i prenent la direcció del port, arribem on hem deixat el cotxe donant per acabada aquesta magnifica, marina i brutal ruta.
Salut i Bona caminada!!!

Senyals
Senyals - GR 92
Sobre la Roca Foradada
Torrent i cala de la Sardina

• Photo of joboix

joboix Feb 6, 2019

Jo la titularia; Ruta salvatge pel cor de la Costa Brava, ja que amb un dia de tramuntana com el que ens vam trobar i amb la mar revoltada és autèntic, salvatge, feréstec i amb vistes espectaculars. SALUT I República.

• Photo of peremagria

peremagria Feb 6, 2019

Fantàstica caminada per uns indrets quasi salvatges i verges de la nostra Costa Brava. Camins perduts, grans penya-segats, cales solitàries, pasos aèris... és tot el que hem trobat durant les prop de set hores caminant, sovint embardissant-nos, però hem pogut complir el desig que teníem feia anys: pujar dalt de tot de la Foradada.
    El vent fort i fred feia augmentar la sensació de vertigen, però amb un sol i dia radiant, han fet que oblidéssim els "mal tragos" que hem passat. Sens dubte, ruta molt recomanada !

Un extens reportatge en aquest enllaç:

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX Feb 7, 2019

Hola, Joan i Pere. Celebro que us hagi agradat tant! Realment tenim un entorn privilegiat com es la Costa Brava i cal aprofitar-lo. Gràcies per les vostres valoracions. Salut

• Photo of jordiben

jordiben Feb 20, 2019

Jep, quantes hores hi vareu estar caminant... sense comptar les parades... merci.

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX Feb 20, 2019

Hola jordiben, una mica més de cinc hores caminant i una hora i mitja de parades. Salut.