February 4, 2019

February 2019

Weather Forecast

A great hint to help you choose your outdoor gear and clothing!

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Weather Forecast Weather Forecast

near l'Estartit, Catalunya (España)

Cal dir que he considerat aquesta ruta com a tècnicament difícil, no només per la complicació de seguir els camins, molts d'ells inexistents, sinó pel trenca-cames que resulta dels desnivells pronunciats al baixar i pujar de les diferents cales. Imprescindible el GPS, pantalons llargs i un bon calçat ja que als camins i corriols hi ha molta pedra. Tot i les dificultats cal dir que és una ruta fantàstica i brutal d'una de les part més desconegudes de la costa brava.

L'inici d'aquesta ruta circular és al Passeig Marítim, davant del Club Nàutic de l’Estartit, encara que és zona blava en el període d'hivern de l'1 d'octubre al 31 de maig no es paga.
Comença la caminada dirigint-nos cap el final del poble i seguidament comencem a pujar pel carrer Cap de la Barra passant per la Miranda (bon mirador) i més endavant seguint els senyals dels senders locals del camí de ronda SL. ben senyalitzat amb marques blanques i verdes. Pugen per unes escales que ens porten al millor mirador de les Illes Medes, el Mirador de Barras i continuem el camí pedregós que va resseguint molt aprop del penya-segat amb molt bones panoràmiques.
Durant el trajecte ens parem a visitar Cala La Calella, Cala Falaguer, i el Cap d'Utrera sempre amb molt bones visites de les Illes Medes.
Quan passem el torrent i arribem a la cala de la Sardina comencem a pujar per l'altra banda per un sender d'animals, seguint arribem al camí que ens porta a mà esquerra a la cruïlla amb un pal senyalitzador que ens indica el camí de Cala Pedrosa.
Seguim el camí que baixa molt directament envoltat de pins fins a la cala.
La cala fa honor al seu nom, és plena de pedres de totes mides i formes i es protegida de l'embat de les onades per l'illot de la Pedrosa. Es una caleta verge i encisadora d'aigües transparents plena d'encant.
Continuem per l'altre costat de la cala pujant fins els cim dels penya-segats dels Estufadors on les vistes del Cap del Castell amb la Foradada són magnifiques,
La Foradada es un túnel natural que travessa la muntanya i permet el pas d'embarcacions, és el més gran de Catalunya i al fons el Cap de Creus, el panorama és espectacular.
Seguim pel camí de Ronda que al cap d'uns 100 m. deixem i ens desviem a mà dreta per passar pel Pou dels Horts de la Pedrosa, és un petit avenc al mig de la pineda, té una boca d'1 metre de llargada per 0/6 m. d'amplada i es veu que de -7 m. de profunditat.
Continuem pel corriol a la vora els penya-segats del Golf de la Morisca amb unes panoràmiques de la Punta del Cap del Castell i el litoral magnífiques. Baixem al collet del Cap del Castell al cim mateix de la Foradada i ens arribem sense camí marcat al mateix cim de punta de Cap del Castell.
Des d'aquí podem contemplar amb tot el seu esplendor el Golf de la Morisca amb les seves diverses coves i al fons la Cova de l'Aigua, i per l'altre banda els Illots de Cala Ferriol i els altíssim penya-segats del Salt del Pastor amb el Golf de Roses al fons. Espectacular!!!
Tornem al collet i prenem el corriol que va resseguint el penya-segat de la Cala Foradada poden contemplar l'altre costat del túnel, seguim i passem per la Cala Rostella abans d'arribar sense complicacions a Cala Ferriol.
La Cala Ferriol és una cala d’uns 25 m. de llarg per 45 m. d’ampla, amb unes aigües cristal·lines, la platja verge està formada per còdols. Davant d’ella es poden veure uns petits illots, anomenats Illots de Cala Ferriol.
Continuem seguint el camí del torrent que va pujant fins a trobar la cruïlla del GR.92 que seguim a mà esquerra en direcció a l'Estartit.
En un encreuament deixem el GR. i seguim més endavant per una carretera que deixem en un punt per prendre un camí i mes endavant per un corriol que baixant ens acosta als carrers del poble i prenent la direcció del port, arribem on hem deixat el cotxe donant per acabada aquesta magnifica, marina i brutal ruta.
Salut i Bona caminada!!!

Senyals - GR 92

Sobre la Roca Foradada

Beach

Torrent i cala de la Sardina

• Photo of Torrent i cala de la Sardina

• Photo of joboix

joboix Feb 6, 2019

Jo la titularia; Ruta salvatge pel cor de la Costa Brava, ja que amb un dia de tramuntana com el que ens vam trobar i amb la mar revoltada és autèntic, salvatge, feréstec i amb vistes espectaculars. SALUT I República.

• Photo of peremagria

peremagria Feb 6, 2019

Fantàstica caminada per uns indrets quasi salvatges i verges de la nostra Costa Brava. Camins perduts, grans penya-segats, cales solitàries, pasos aèris... és tot el que hem trobat durant les prop de set hores caminant, sovint embardissant-nos, però hem pogut complir el desig que teníem feia anys: pujar dalt de tot de la Foradada.
    El vent fort i fred feia augmentar la sensació de vertigen, però amb un sol i dia radiant, han fet que oblidéssim els "mal tragos" que hem passat. Sens dubte, ruta molt recomanada !

Un extens reportatge en aquest enllaç:

JEP BOIX Feb 7, 2019

Hola, Joan i Pere. Celebro que us hagi agradat tant! Realment tenim un entorn privilegiat com es la Costa Brava i cal aprofitar-lo. Gràcies per les vostres valoracions. Salut

• Photo of jordiben

jordiben Feb 20, 2019

Jep, quantes hores hi vareu estar caminant... sense comptar les parades... merci.

JEP BOIX Feb 20, 2019

Hola jordiben, una mica més de cinc hores caminant i una hora i mitja de parades. Salut.

• Photo of Salva Riu

Salva Riu Jul 22, 2019

Molt bones vistes

JEP BOIX Jul 23, 2019

Gràcies Salva Riu. Comparteixo aquesta opinió i agraeixo la teva valoració. Salut!

• Photo of Jordi Pascual Mir

Jordi Pascual Mir Aug 13, 2019

Brutal i immillorable a la vegada. Te tot el que pots esperar de la Costa Brava. Merci Jeb.

JEP BOIX Aug 13, 2019

Gràcies a tu Jordi pel teu comentari i també per la teva valoració. Sempre m'alegro quan algú pot gaudir de les rutes que comparteixo. Així dóna gust compartir. Salut!,

• Photo of xeanhort

xeanhort Aug 21, 2019

Bona ruta, però les cales amb més gent de l'esperat.

JEP BOIX Aug 22, 2019

Hola xeanhort, es l'inconvenient que tenen aquestes caminades, sobretot a l'estiu sempre hi ha massa gent. Per això nosaltres procurem anar-hi durant l'hivern. Gràcies per comentar-la i valorar-la. Salut!

• Photo of .Recalculando

.Recalculando Nov 10, 2019

10/11/19... 9 personas

• Photo of barretons

barretons Feb 26, 2020

Feta la meitat el dijous 02-gen-2020. Érem un grup de 5. Brutal! Quins paratges! Fins la Cala Sardina i després camí de tornada. En alguns llocs és difícil de seguir. Sort del GPS! Molt pedregam (és un rascler o lapiaz). Hi vam dedicar tot un matí, per la lentitud en alguns trams i per les obligades aturades davant de tanta bellesa. Vam enganxar un dia de mar calma i amb una llum extraordinària. Hi tornarem, a fer la resta! Gràcies per la ruta!

JEP BOIX Feb 26, 2020

Sí, és una sort tenir aquests paratges tan meravellosos i poder gaudir-los! Gràcies barretons per la teva valoració i els comentaris.

• Photo of albertroura

albertroura Dec 15, 2020

Hola! Avui hem fet mitja ruta seguint el teu Track. Una ruta molt maca, i a més el dia hi ha acompanyat d'allò més! Salut i gràcies per compartir aquestes rutes tan xules!

JEP BOIX Dec 16, 2020

Gràcies a tu albertroura, pel comentari i la valoració. Celebro que hàgiu gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Salut!

• Photo of Montse Mitjanas Costal

Montse Mitjanas Costal Jan 7, 2021

Ahir vaig fer aquesta ruta. Algún tram el vam haver de modificar perquè no hi havia manera de passar per on tú vas passar. Espectacultar, molt bonica, ideal per cremar els torrons de totes aquestes festes.

Salut i endavant!

JEP BOIX Jan 7, 2021

Hola, company del Wikiloc! És un plaer fer aquestes rutes i també compartir-les i m'alegro molt quan m'ho feu saber. Salut Montse!

• Photo of Anna Salleras

Anna Salleras May 14, 2021

Una pregunta, no hi ha una època de l'any que no es pot fer sencera pel tema nidificacions? Em sona que el tall de costa fins arribar al mateix Estartit queda tallat

• Photo of peremagria

peremagria May 14, 2021

ANNA: Un consell, fes aquesta caminada que és de les millors que hem fet per la costa. Llavors en Joan que et porti a sobrevolar la Foradada, en el tram Estartit-Montgó. Un veritable plaer des d'arran de terra i des de l'aire. En Jep Boix et deurà contestar la teva pregunta. Salut !!!!

JEP BOIX May 16, 2021

Hola Anna, és precisament ara, a la primavera, quan és el temps de nidificació. Salut!

• Photo of pemumor

pemumor Aug 11, 2021

Molt bona ruta, la vaig fer dilluns.
    Em vaig trobar que degut a que la vegetació està molt crescuda m'ha costat seguir bona part de la ruta, per això la meva ha sortit diferent, però ha sigut una experiència genial!
    Moltes gràcies !!

JEP BOIX Aug 15, 2021

Gràcies a tu pemumor, per valorar-me-la, comentar-la i actualitzar-la. És una llàstima que els camins quedin amagats amb la vegetació que creix. Salut!

• Photo of Anna Salleras

Anna Salleras Jan 16, 2022

Comprovat, no es pot passar del 15 de gener al 15 de juny per nidificació d'ocells

JEP BOIX Jan 16, 2022

Agraeixo i comparteixo el teu comentari. Moltes gràcies Anna Salleras.