Uploaded December 19, 2015

Recorded December 2015

1.4
2.7

near el Pont de Vilomara, Catalunya (España)

Recorregut per visitar les Tines del Flaquer a la comarca del Bages dins del Parc de Sant Llorenç de Munt i l’Obac
Per arribar-hi és aconsellable anar per la carretera del Pont de Vilomara a Rocafort. Al Km. 4,2 trobarem a mà dreta un trencall ben indicat que seguint una pista cimentada ens portarà tot creuant una riera a l’aparcament on caldrà que deixem el cotxe.
L’itinerari comença des del mateix aparcament i caldrà seguir les marques verdes i blanques que trobarem en uns postes indicadors, tot seguint la pista, que comença amb una lleugera pujada. Més endavant trobarem un trencall a mà dreta que inicia una lleugera baixada i que ens portarà de seguida a les Tines del Bleda mig ocultes pel bosc. Es tracta de dues tines amb les típiques barraques a la seva base. Fixeu-vos en les restes que trobareu a la part superior d’una base de les premses que s’utilitzaven per fer el most i poder omplir les tines.
Seguim el camí que desprès de passar pel costat d’una barraca de vinya ben conservada travessarà el torrent del Flequer i ens trobarem amb una bifurcació. Nosaltres primer agafarem la de l’esquerra que ens portarà a les Tines del Tosques, un espectacular conjunt de tines amb unes barraques de grans dimensions a la base i on podrem observar les anomenades boixes o brocs que es feien servir per poder buidar el contingut de les tines.
Ara caldrà tornar enrera fins a l’anterior bifurcació i agafar el camí que puja lleugerament. Aquest camí s’anirà estrenyent i resseguirà una zona boscosa i és interessant fixar-se amb les vistes de la vessant contraria en la que podrem observar varies barraques de vinya en mig del bosc. En una zona obaga ens trobarem amb un dipòsit de vinya, un petit dipòsit d'aigua també anomenat xupet, que es feia servir per fer el brou bordelès, una barreja de sulfat de coure i calç que empraven per pintar els ceps i guarir-los de possibles malalties.
El camí puja i baixa i desprès d’unes escales recentment restaurades, arribarem a les Tines de l’Escudelleta, un conjunt de dotze tines agrupades en grups de 3 o de 4, situades a tocar del torrent. Aquí també podrem observar les restes de la pedra de la base d’una premsa fixa.
Creuem el torrent i ben aviat ens trobem amb la pista principal que seguirem ara a mà dreta, en direcció a la casa del Flequer. No gaire més endavant ens trobarem amb el conjunt de les Tines d’en Ricardo, un bonic conjunt de 7 tines que encara están en procés de restauració.
Continuem fins arribar a la casa del Flequer ben posada en un bell indret.
Tornem enrera pel mateix camí principal i estem atents en tot moment al vessant que ens quedarà a la nostra esquerra ja que podrem gaudir d’unes excel•lents vistes de les tines que em visitat abans (les de l’Escudelleta primer i les de les Tosques més endavant). Desprès de passar pel costat d’algunes barraques de vinya el camí ens portarà, sense cap dificultat, fins a l’aparcament.

Parking

Buena ruta

• Photo of RofoManus

RofoManus Dec 10, 2018

Gracias Unxavi por tu comentario!