Uploaded February 19, 2019

Recorded February 2019

1.4
2.7

near Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb la colla "Caminant entre setmana"

Comencem l'excursió des de la urbanització de les Marines de Sant Llorenç de Savall, on hi ha força carrers on poder aparcar.
Aproximadament en una hora, haurem fet el cim de la Pedra d'Àliga i ens trobarem damunt de la Xemeneia de la Màquina de Tren o Roca Mur. L'ascensió a aquest avant cim de 778 m, té dues parts, la primera fins al collet, ens podem ajudar en un primer moment d'uns troncs posats a una escletxa de la paret i tot seguit agafar-nos a la corda amb nusos o seguir grimpant fent servir les moltes preses que ens ofereix el rocam. Els darrers metres, des d'aquest collet al cim sud, és caminar.
La panoràmica des d'aquesta prominent roca de la vall d'Horta és fascinant.
Després de refer-nos, hem visitat les masies del Dalmau i del Daví. Dues importants masies, testimonis de la riquesa de la vall i de l'esplendor que van viure aquestes terres.
Paga la pena entretenir-se en alguns punts de la ruta com: la font del Daví, el forn de calç, l'ermita romànica de Sant Pere de Mur i l'impressionant Pi de les Quatre Besses que ha estat testimoni silenciós de tots els fets que s'han succeït al llarg dels segles en aquesta petita Vall de Mur.

Coll de Palomeres

Punts: 693 (693)

• Photo of revillacarlos

revillacarlos Feb 19, 2019

La classificació de la ruta de moderada, és degut a la grimpada que cal fer per pujar a la Màquina del Tren.
    L'excursió sense fer l'ascensió és molt recomanable i no té cap dificultat tècnica.

• Photo of Miquel52

Miquel52 Jul 29, 2019

Gràcies, he pogut conèixer una mica aquesta part del Parc. La ruta entretinguda i ben marcada. El paisatge fabulós. Sols un però, no atribuïble al autor, l'equipament per pujar a la Màquina de Tren, uns troncs, en gran part corcats.