Moving time  2 hours 25 minutes

Recorded January 2021

1.7
3.3

near Matadepera, Catalunya (España)

Leitat - collet de can Roure - carena de les Pedritxes - La Moleta - collet de les Foradades - Les Foradades - collet de can Roure - Turó de Sant Joan - les Roques Blanques - Font i aparcament de les Roques Blanques - Can Candi - EUNCET - LEITAT

Les Foradades són un cingle de conglomerat que presenta obertures a de diferents mides i situacions i accessibles des del camí. Tot plegat té l'aspecte que indica el seu nom : roca foradada.
El confinament obliga a imaginar noves rutes per arribar a llocs coneguts. Avui sortirem des de l'aparcament exterior de l'edifici de LEITAT seguint per la pista camí que ens portarà de dret al collet de can Roure.
L'agafem a l'esquerra per enfilar-nos a la carena de les Pedritxes que resseguirem, tot passant per la Moleta, fins arribar a la punta més est, al collet de les Foradades. Difícil equivocar-se, ja que un enorme dipòsit d'aigua pels incendis ens marca perfectament el lloc.
No seguim la pista que marxa de dret, que ens portaria a la Torrota de l'Obac, sinó que seguim el camí que es decanta una mica cap a la dreta. No té pèrdua, és el més fresat. Porta de dret i en poca estona a les Foradades.
Un cop fetes les fotos entrant i sortint per les curioses obertures de la roca que ens immortalitzaran fent de criatures, com tothom, continuem pel camí que, arran de roca, les ressegueix i torna cap a dalt d'on venim, el collet de les Foradades. Sortim a l'esplanada dels dipòsits d'aigua per un camí a pocs metres del que hem agafat quan hem baixat a les roques.
Ara agafarem la pista, deixant a l'esquena els dipòsits. A pocs metres agafem el trencant de la esquerra. És un camí que ressegueix tota la carena de les Pedritxes per sota, fins arribar a l'alçada del collet de can Roure. No ens podem equivocar: anant per aquest camí sota la carena en un moment determinat has de triar d'una manera molt evident: puges per l'esquerra o baixes per la dreta. Triem pujar i arribar al collet de can Roure. Continuant pujant per la nostra dreta ens porta al turó de Sant Joan i si continuem pel camí, primer baixem i llavors acabem pujant cap a les Roques Blanques.
Això són les restes d'una antiga pedrera que han intentant restaurant el terreny. Hi ha una pista, només accessible a peu, que arriba fins a dalt des de l'aparcament de la font de les Rosques Blanques i unes escales, altre temps molt arreglades, que fan drecera. En poca estona ens posem a l'aparcament de la font.
Malgrat que hem arribat a una zona boscosa, també hi ha edificacions escampades pel bosc, no només els edificis grans de l'EUNCET i Leitat, sinó també cases particular o masies arreglades i no ens ha sigut possible trobar el camí que, segons els mapes, hi hauria d'haver des dels voltants d'aquest aparcament fins a la font de l'Oliva i des d'allà a Leitat, però no hem aconseguit trobar-lo i alguns intents que hem fet de trencar a la nostra dreta o bé s'han acabat sobtadament o bé algun veí malhumorat ens ha indicat que el camí era privat i allò no anava enlloc (tampoc ho hem pogut explorar, és clar).
Hem hagut de tornar al cotxe per trams de carreteres asfaltades i algun camps sense correus.
El lloc és interessant per continuar explorant i poder trobar el millor camí per gaudir d'una airejada carena amb bones vistes.
Panorama

Les Foradades

Panoràmica de les Foradades

Les Roques Blanques

• Nuria Rallo Mar 11, 2021

Ideal ruta de confinament a Terrassa per sortir de la ciutat!

• Photo of Vila-Llivina

Vila-Llivina Mar 11, 2021

Ho és, i amb canalla, més. Ho disfruten molt.