Uploaded February 3, 2020

Recorded February 2020

1.1
2.3

near Barx, Valencia (España)

Ruta: Les Foies-Font Nova-Penyalba (770m)-Puntal de la Font Nova (751m)-Les Foies

Día: 01-02-2020
Temps total: 02:26:07
Temps en moviment : 02:07:57
Temps parat: 00:18:10

Comencem la ruta des de la Font Nova. Eixim per darrera d’un xicotet parc per una pista de formigó en constant pujada fins arribar a un revolt on hi ha un pal d'informació de la ruta. Si seguim per l'esquerra ens porta també al cim del Penyalba, ruta una mica més curta, nosaltres seguim per la dreta pel PR-CV 51D-3 amb la indicació cap a Cova dels Malladetes, Font del Cirer i Barx. Seguim per aquest camí fins al següent pal informatiu i aquesta vegada, sí que prenem direcció cap al cim del Penyalba, cim del Monduver i Font Nova. Seguint per aquesta, enllacem amb el camí que a el principi hem deixat a la dreta. Continuem ara en constant pujada cap al Cim de l'Penyalba, passant per la zona on hi ha habilitades unes cordes per ajudar-nos en la grimpada. Cordes que es troben en mal estat. Vam pujar i baixar pel mateix lloc. Continuem per la carena fins al Puntal de la Font Nova, seguint la senda fins al següent pal indicatiu, on prenem el camí de baixada a camí de les Foies i Font Nova.

Empezamos la ruta desde la Font Nova. Salimos por detrás del pequeño parque por una pista de hormigón en constante subida hasta llegar a una curva donde hay un poste de información de la ruta. Si seguimos por la izquierda nos lleva también a la cima del Penyalba, ruta un poco más corta, nosotros seguimos por la derecha por el PR-CV 51D-3 con la indicación hacia Cova de les Malladetes, Font del Cirer i Barx. Seguimos por esta senda hasta el siguiente poste informativo y esta vez, sí que tomamos dirección hacia el cim del Penyalba, cim del Monduver i Font Nova. Siguiendo por esta, enlazamos con la senda que al principio hemos dejado a nuestra derecha. Continuamos ahora en constante subida hacia el Cim del Penyalba, pasando por la zona donde hay habilitadas unas cuerdas para ayudarnos en la trepada. Cuerdas que se encuentran en mal estado. Subimos i bajamos por el mismo sitio. Continuamos por la cresta hasta el Puntal de La Font Nova, siguiendo la senda hasta el siguiente poste indicativo, donde tomamos la senda de bajada al camino de Les Foies y Font Nova.

Les descripcions de les rutes son personals, per lo tant son orientatives. La valoració de la dificultat es refereix a la dificultat tècnica com el tipus de terreny, si hi ha que trepar, si esta senyalitzada o no, si es pista, trialera sender fàcil, etc…. Totes les valoracions són molt personals. Esperem que vos agraden i gaudiu tant com les hem gaudit nosaltres. Si algú esta interessat en fer alguna ruta amb nosaltres es pot posar en contacte a través de wikiloc.