Uploaded May 4, 2019

Recorded May 2019

1.5
2.9

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Les Cases de Posada - Presó de Busa (El Capolatell) 01.05.2019

Deixem el cotxe a l’aparcament que hi ha a peu de la carretera C-462 Km17.
Un pal vertical (Casa Llobeta) ens indica el corriol que hem de seguir fins a la casa. A tocar, l’ermita de Sant Iscle i Santa Victòria. Tant la casa com l’ermita es troben en un estat força decadent o ruïnós, malgrat això, es pot observar la importància de la casa amb els detalls de la seva construcció. També podem veure gran quantitat de murs de pedra (feixes) utilitzats per aguantar i delimitar la terra que es vol conrear. Repenjats al petit mur que fa de porta d’entrada a l’ermita, mirant a l’est (punt elevat més proper), es pot observar perfectament la presó, el destí final de la nostra caminada.
Continuem el corriol que passa per davant dels masos i que ens porta a una pista forestal que seguim a l’esquerra durant uns metres. Abandonem la pista quan veiem a mà dreta unes fites de pedra que ens marquen el camí a Busa. A partir d’ara anem seguint les fites de pedra per aquest corriol força ben definit. A mesura que anem ascendint, arribem a les parets de la presó. Les anem vorejant fins a trobar un petit corriol a mà dreta que ens puja fins al mirador de Busa.
Arribats al mirador, el camí es transforma en una bonica i planera passejada fins arribar al pont d’entrada al Capolatell. La Presó, en el seu extrem més alt, és un gran mirador per retratar el pantà, la Vall de Lord, Pedró dels Quatre Batlles, etc . Degut als múltiples avencs, cal anar amb compte on posem els peus si caminem fora del camí visiblement trepitjat.
Hem utilitzat el mateix camí de pujada per fer la baixada.
Al caminar un tram molt proper a les roques (parets de Busa) el GPS, en ocasions, pot donar algun error de cobertura. No feu cas dels 1000 metres de desnivell que diu el track , jo calculo que reals deuen ser un 700 metres.
Salut i a gaudir.

St. Iscle

• Photo of colorin92

colorin92 Jun 14, 2019

Roger, demà l'aniré a fer..
    Salutacions

• Photo of El_pepus

El_pepus Jun 15, 2019

Compte amb el petit tram dels arbres caiguts per l’esllavissada. Vagi molt bé!