Uploaded May 16, 2017

Recorded May 2017

1.2
2.4

near Les Angles, Occitanie (France)

Preciosa facil completa i panoràmica ruta apta per tothom que et portara a la versió mes accessible de la circular als Llas de les Bouillouses en la Catalunya Francesa

Ruta segura per canalla i gossos
Ruta apta també per raquetes de neu

Sortim de Llac de les Bouillouses Direcció el cim del carlit i a la altura de l'estany Negre tirarem a la dreta per fer la circular. Podem fer la circular al revés , pero nosaltres hem decidit fer de dreta a esquerra
L'estany de la Bullosa (o Bollosa[1]) ([lə bu'ʎuzə], estàndard [lə bu'ʎozə], en francès lac des Bouillouses) és un llac de 149 hectàrees situat a la part més alta del Capcir, a la fita amb l'Alta Cerdanya, a la Catalunya del Nord.

L'estany de la Bullosa era un seguit d'aiguamolls i basses, que s'estenien des del peu del puig Peric, on neix el riu, fins més al sud de la latitud del Carlit. S'aprofità una presa construïda entre el 1903 i el 1910 per a proveir electricitat al Tren Groc i per a regular el cabal del Tet. S'alimenta del riu Grava, un l'afluent del Tet. Situat a 2.016 metres d'altitud, la riba occidental pertany al terme d'Angostrina i Vilanova de les Escaldes i l'oriental al terme dels Angles.[2] Es troba al peu del Carlit i el Peric, i envoltat per un conjunt d'estanys, entre aquests, els estanys del Carlit. Representa un paratge natural de gran interès, llistat com a site naturel classé des del 24 de juny del 1973. És també part del Parc Natural dels Pirineus catalans, que engloba el Pirineu nord-català.

l'estiu, l'afluència turística hi és tan remarcada que l'accés és restringit al juliol a un autobús que enllaça l'aparcament de baix amb la presa de dalt. A més a més, s'hi situen un hotel de muntanya i un alberg.

Preciosa facil completa y panorámica ruta apta para todo el mundo que te llevara a la versión más accesible de la circular a Llas de las Bollosses en la Cataluña Francés

Ruta segura para niños y perros

Salimos de Lago de las Bollosses Dirección la cima del Carlit y la altura del lago Negre tiraremos a la derecha para hacer la circular. Podemos hacer la circular al revés, pero nosotros hemos decidido hacer de derecha a izquierda

Shelter

Edificio

edifici de xapa per urgència

Estany de Castellà

Aquest estany forma part de la ruta dels 12 llacs

Estany de Trebens

Estany de Vallell

Estany de Vallell es tan bonic com el primer

Estany Del Viver

El primer estany que passem i pot ser el estany mes bonic de tots

Estany Llat

Refuge

Refuge le Bornes Hores

• bertal Aug 6, 2018

Facil de seguir, paisaje fantástico y el tiempo de duración ideal para salida de família