Moving time  2 hours 59 minutes

Recorded October 2018

2.4
4.9

near Sant Feliu del Racó, Catalunya (España)

Iniciem la ruta a l’aparcament de l’àrea recreativa de les Arenes, on trobarem molta facilitat per aparcar, ja que és una zona d’esbarjo i barbacoes prou conegut.
Enfilarem el recorregut paral·lel al torrent de les Arenes, el creuarem per un pont i ens enfilarem per una via asfaltada fins el nucli singular de Les cases de les Arenes. És un nucli d’estiueig de principis del segle XX amb edificis de notable interès per les ornamentacions realitzades seguint els paràmetres modernistes i neogòtics. Algunes de les cases són especialment rellevants, entre elles, destaca la torre del Bolet, amb unes decoracions ceràmiques a la façana. Tot seguint les marques del sender, just al costat d’un habitatge, ja ens endinsem a la frondositat de la vegetació de la riba. A pocs metres ja podrem gaudir de les fonts de l’Espígol i del Romaní, que amb sort podrem veure rajar. Continuem fent camí, amb el riu Ripoll sempre a la nostra esquerra, per un sender molt frondós. Hi ha corriols he et permeten baixar a la vora del riu, no en d’esprecieu cap, ja he descobrireu racons que costa creure que ho tinguem a tocar de casa. Tot creuant i passejant per la llera del riu Ripoll, arribarem a la bassa anti incendis i la font de Can Barceló, ja un espai més obert. En arribar al PK 5.5, en començarem a enfilar, però si seguiu recte a uns pocs metres, podríem gaudir dels meandres de les Marines. Estan just al costat de la carretera i davnt mateix de l urbanització que li dona nom. En poc més de 600mtrs arribarem a un altiplà on podem gaudir de les vistes sobre les Marines i la Mola. A partir d’aquí, ja les pistes seran amples i còmodes per caminar, ja que fins ara eren corriols força frondosos. Ja en el PK 11 trobarem la font del Plàtan i un pel més enllà la de Sant Jordi, que per l’ocasió hi brollava aigua. Tot resseguint el torrent del Castelló arribarem al PK12 on el creuarem i arribarem de nou al camí paral·lel al Ripoll, que creuarem i enfilarem cap a la B124 que passarem a l’altre costat per anar a buscar el torrent de les Arenes. El resseguirem una curta estona, fins topar-nos amb un pont de la carretera que la creua. Aquí enfilarem cap al bonic paratge Le l’ermita de les Arenes, gaudirem de l’espai i continuarem cap el Sabater Vell, per corriols frondosos i tranquils. Ja només queden uns pocs metres per arribar al punt de partida. Sortida molt recomanable sempre, però encara més si podeu gaudir-ne després d’un període de pluges, per la frondositat de la vegetació i el cabal del riu. Disfruteu!!

Torre del Bolet

Font del Romaní i de l'Espígol

El Ripoll

Font de Sant Jordi

Torrent del Castelló

Riu Ripoll

Mare de deu de les Arenes