Uploaded April 1, 2019

Recorded March 2019

1.2
2.5

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

Per fer aquesta ruta, deixarem el cotxe a l'aparcament de la Font de Passavets, poc més d'un quilòmetre més endavant dels aparcaments del Pantà de Santa Fè. Aquest aparcament té capacitat per prop d'una vintena de vehicles i és un punt força concorregut per a l'inici d'excursions que pugen a Les Agudes i/o el Turó de l'Home.

Deixem enrere l'area de pàrquing per la pista que porta a la Font de Passavets, que trobem de seguida, i un pèl més endavant, deixarem la pista principal per anar a creuar una passera de fusta sobre la Riera de Passavets, els cartells que hem d'anar seguint en aquest tram ens indiquen en tot moment la direcció de Les Agudes per Briançó. Des d'un principi el camí s'enfilarà amb força i en aquest primer quilòmetre ens portarà a remuntar 200 metres de desnivell positiu, fins al punt on creuem el Torrent del Sot de la Font de Porrassar, punt on deixarem el camí que mena cap a les Agudes per Briançó (d'on vindrem a la tornada) i girarem a la dreta per anar planejant una estona tot anant a buscar el Camí dels Castellets.

Anem rodejant la muntanya sempre rodejats de grans faigs i castanyers, tot i que passem per un indret d'especial bellesa amb grans avets a l'alçada de la Jaça de les Eugues. A partir d'aquí el camí es complica en algun pas on ens ajudarem d'un parell de cordes que ens facilitaran passar algun punt una mica delicat, però que no és pas perillós. I tot planejant arribem al Coll de Sasiureda de Dalt, punt on ens unim al camí dels Castellets que ve a la nostra dreta de l'area del Pla d'en Mont i que a l'esquerra continua en direcció a les Agudes.

Sempre en forta pujada, primer per un tram de corriol entre arbres i després per trams en roca, amb alguns passos una mica aeris, seguim les marques vermelles de pintura que anem trobant ara a la roca, ara als arbres, i que en alguns moments hem de buscar amb força atenció perquè estan un pèl esborrats. Arribem al Coll dels Castellets, i una mica més endavant, hem de decidir si continuem per el tram més complicat del Camí dels Castellets, pintat amb pintura groga, on les grimpades tenen força complexitat, o seguim per el corriol que ressegueix les marques de pintura vermelles, que hem anat seguint fins ara.

Nosaltres vam optar per la segona opció, per vàries raons, la primera és que no coneixiem el camí exacte dels castellets ja que no l'haviem fet mai; la segona és que després de començar el camí de marques grogues, de seguida en vam perdre la vista i vam trobar-nos en una grimpada gens fàcil i sense cap visibilitat del que vindria després, així que vam preferir desgrimpar un petit tros que ficar-nos en un "lio" sense remeï. Per tant, tornant al corriol de pintura vermella vam remuntar els darrers metres fins anar a trobar-nos amb el corriol que prové de Sant Marçal i que segueix el GR 5.2, ja molt i molt a prop del Coll de Sesagudes. En tot cas, nosaltres vam girar a l'esquerra per atacar més directament el cim abans d'arribar al mateix coll, i en un moment vam pujar fins dalt del cim de Les Agudes, a 1706 metres d'altitud.

Des del cim, que no és fàcil de transitar, tot i que no és pas estret, vam anar a buscar el punt d'accés per on s'hi arriba seguint la via dels Castellets, i vam poder veure, que encara ens quedava un tram força entretingut, si hi haguéssim pujat per aquella via. Les vistes des del cim de les Agudes, impagables. Al sud cap al Turó de l'Home, a l'Oest el Matagalls, al nord muntanyes pirinènques i a l'est el pantà de Sant Fè, brillant en la fondària.

Després de fer un mós, vam baixar fins el Coll de Sesagudes, i allà a l'esquerra vam agafar el corriol que porta cap a Sant Fè per Briançó; aquest corriol que en un primer moment baixa amb força, de seguida suavitza i encara la seva direcció cap al Turó de l'Home, i no és fins més endavant que ens fa canviar altre cop de direcció per baixar amb força fins la Font de Briançó. Passada la font, ara en direcció nord altra vegada anem a trobar en poca estona la cruïlla del corriol per on hem pujat en l'anada, i que trobem a l'alçada del Torrent del Sot de la Font de Porrassar. Des d'aquí, només hem de desfer camí per, en un tres i no res, arribar al punt inicial de la ruta.