3.3
6.5

near Leca, Languedoc-Roussillon (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Fes clic aquí per visitar la pàgina Web d'aquesta ruta " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida de Leca (Vallespir - Catalunya Nord - França). Per arribar agafarem la carretera que surt d' Arles sur Tech i puja a Corsavy i continua fins a Betère. Després de Corsavy com uns 5 km. creuarem el pont del Riuferrer i de seguida trobem la cruïlla de Leca(direcció oest). Arribada Prats de Molló.

Agafarem el camí que puja per el costat del Riuferrer (senyals de pintura groga fins al Coll de l'Estanyol). És un camí ben fressat dels de tota la vida que ens pujarà suaument. En arribar al Coll de l'Estanyol, ens trobem amb el camí del Tour del Canigó (senyals de pintura vermella i groga) que seguirem en direcció nord-oest fins a la Coucoulére on trobarem una cruïlla (pal indicador). Aquí deixarem el camí senyalitzat que baixa a Sant Guillem.
Seguirem per el que continua en direcció nord. De seguida trobem una nova cruïlla (té fites) on per la cara nord-est puja el camí que va als Tretze Vents. Nosaltres seguirem per el que marxa més planejant en direcció nord-oest. És un camí fressat que ens portarà a la Cabane Vieille. Aquí el camí fressat i amb algunes senyals de pintura blanca (té fites) ens baixarà a creuar el Ravin de la Congesta i després continua amb direcció a l'oest baixant molt lleugerament fins arribar a l'entrada d'un petit pla.
Seguirem el rastre d'una petita torrentera eixuta que baixa en direcció al sud a l'entrada del petit pla fins arribar a baix on trobem un petit planarot, aquí trobem un camí que marxa tot baixant lleugerament (direcció oest) a trobar la Ribera de la Coumelada. La creuarem per la part de dalt de la pressa. A l'altre costat de la Ribera trobem una pista forestal que seguirem uns pocs metres fins que per la cara oest i en direcció nord trobarem un camí que seguirem i puja per el costat de la Ribera.
Com uns 100 metres abans d'arribar a la propera pressa, per la cara oest puja una dreta torrentera eixuta. Pujarem pel seu interior, fins arribar a dalt on trobarem per la cara sud la Cabane de la Jasse des Troncasses. Baixarem uns pocs metres en direcció sud-oest a trobar una torrentera eixuta que està a la falda de la muntanya (cara oest) on trobarem el camí fressat que seguirem.
Un tros avall trobarem una cruïlla que puja en direcció al sud-oest (té una fita al costat del camí). El seguirem, ens portarà a trobar el camí principal que puja de Sant Guillem i que ens portarà tot pujant (direcció sud-oest) al Coll de Serra Vernet on ens retrobem amb el camí del Tour del Canigó (senyals de pintura vermella i groga) que baixa a Prats de Molló. El seguirem en direcció al sud i ens baixarà a la Collade d'en Mandoule i més avall a la Coll de Coumeille on ens trobem amb una cruïlla de camins .
Deixarem el camí del Tour del Canigó que baixa per el costat sud-oest a Prats de Molló per el Coll del Miracle i agafarem el de tota la vida que passa per el Coll de Cavanelles i baixa per la cara sud-est (no té senyalització però és un camí ben fressat) que ens baixarà a trobar un petit pla a l'entrada del Puig de les Lloses on ens trobem amb el camí que ve del Coll del Miracle (cara oest). A partir d' aquí i fins a prat de Molló tenim senyalització groga.
Seguirem baixant per el camí que volta el Puig de les Lloses per la cara oest. Més endavant esdevé una vella pista forestal que ens baixarà al Coll de Cavanelles (cara nord-oest del Puig Fabre) on deixarem la pista i seguirem el rastre d'un camí que baixa per el costat del filat (direcció sud-oest). Per la cara oest tenim las restes de la casa de can Couymet. El camí de seguida es torna amb un camí fressat que ens baixarà al Fort Lagarde. El visitarem i agafarem el camí que surt per sota seu (cara sud) i que ens baixarà a Prats de Molló.

Cartografia I G N, mapa 2349 ET Massif du Canigou

• Photo of sextante

sextante Jun 25, 2013

Preciosa marcha Jordi, con unas fotos espectaculares. Enhorabuena!