Uploaded July 20, 2019

2.5
4.9

near Alpweg, Canton de Berne (Switzerland)

En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Interlaken) Ruta el 5/07/2019; 16 km; +330 -1010; 5,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Lauterbrunnen, Grütschalp, Mürren, Winteregg. Participants: Dolors, Joan i Miquel. Tipus de sortida: travessa lineal; Dificultat: moderat. (Track manual, perquè l’original es va perdre).

FA ANYS: L’any 1779 Goethe va compondre el poema ‘Cant des esperits sobre les aigües’.

Estem al càmping TCS d’Interlaken, a la part oest prop del canal del Aare que uneix els dos llacs Thunersee i Brienzersee. Al matí, quan surto de la autocaravana tinc la vista dels vaixells atracats que després portaran turistes pels llacs.

Des d’Interlaken, amb el tren, hem anat a Lauterbrunnen. Uns metres més amunt de l’estació del tren hi ha el telefèric que ens ha de pujar fins a l’estació superior de Grütschalp. Lauterbrunnen compta amb 72 salts d’aigua i d’aquí li ve el nom “Lauter brunnen”, ‘Només aigües’. Estem al cantó de Berna. Està considerada una de reserves naturals més potents de Suïssa. El poema que va escriure Johann Wolfgang von Goethe l’any 1779, va ser musicat més tard pel compositor austríac Franz Schubert. Schubert, tot i que va... ...