Uploaded July 10, 2016

Recorded July 2016

3.0
6.1

near Prémian, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Langlade – Ruisseau de Bureau – Salt de Vezoles – Lac de Vezoles – Menhir du Col Folabric – Forêt Domaniale du Somail – Dolmen du Cailho – Chemin de la Memoire – Rouvials 2016-07-09 07:41

Fa uns dies rebia un comentari a una ruta que feia uns anys que havia fet que m’havia agradat molt i que vaig anomenar Langlade-GR77-Salt-Llac Vezole-Forêt Domaniale - Le Chemin de la Memoire (Béziers) 2011-06-18. Això em va fer recordar que hi volia tornar, i avui amb en Joey hi hem anat a fer de nou un tomb.

Recordava que en aquella ocasió al tornar i revisar la ruta, havia vist en el mapa IGN un dolmen a prop que no havia vist i també recordava un bonic menhir a dalt de tot. Havia buscat a veure com es deien, i si n’hi havia més. Són respectivament el dolmen du Cailho i el menhir du Col Folabric. A la cartografia oficial no hi ha cap altre emplaçament megalític, però a la Xarxa –dos websites especialitzades que consulto a vegades– he trobat que hi havia un altre monument megalític assenyalat anomenat menhir du Mas Hault, molt a prop del que ja havia conegut. No he vist una localització exacta, doncs un expert el situava a un lloc i el segon en un altre, la diferencia era substancial i entre una i altre hi ha un munt de pedres soltes al sotabosc.

El corriol que surt de l’hameau de Langlada i mena a dalt del llac de Vezoles o Vésoles (GR77) és una preciositat, a mig camí connecta amb l’anomenat Sentier des Gardes. La frondositat de la seva vegetació, els arbres espectaculars, les plantes rupícoles a les roques a la vista, el soroll de l’aigua i les llegendes que t’envolten, sembla que estàs al mig d’un fals escenari d’una pel·lícula de Hollywood. El primer cop que el vaig fer no estava tan ben assenyalat ni preparat com ara, però sí que conserva les escales de pedra fetes pels ancestres d’aquest indret, realment espectaculars. Per aquest corriol, molt ben conservat, hi anirem trobant diferents salts d’aigua del Ruisseau de Bureau i a dalt de tot el Salt i el Llac de Vezoles.

A partir d’aquí hem començat la recerca sense èxit del menhir du Mas Hault. Uns metres més enllà, just al costat de la pista, hem pogut veure una pedra ajaguda en forma cilíndrica que dreta seria espectacular, probablement a casa nostra en diríem un menhir tombat. Ens hem acontentat en veure algunes pedres que semblaven realment posades dretes per la mà de l’home i veure el menhir du Col Folabric –un xic emboscat i poc cuidat–. Desprès hem agafat una pista i ja no l’hem deixada fins a trobar l’enorme tub que baixa directe des del llac per generar corrent elèctrica. A mig camí hem trobat el dolmen du Cailho, una bonica construcció a prop del camí i a uns metres d’una antiga casa de pedra en runes. Allà hem fet un mos. Al llarg del camí hem anat trobat diferents construccions ara totalment abandonades i en ruïnes. També hem fet un fragment del bonic i interessant Camí de la Memoire que explica la historia dels Maquis en aquests boscos. Alguna de les pistes que hem agafat són poc freqüentades i hi ha herba per sobre però, per ara, en cap cas impedeix el pas dels caminants en pantalons curts.

Un agradable ruta, especialment els primers quatre quilòmetres, i amb la fantàstica companyia d’en Joey que anava d’una pedra a una altre com un juganer esquirol que hem trobat.

Una ruta amb diferents alternatives doncs una vegada arribats a dalt podem ampliar anant a fer la volta al llac i tornar pel costat Oest fent l’anomenat Chemin des Legendes.

09-JUL-16 13:34:55
09-JUL-16 13:02:26

• Photo of montagut

montagut Jul 16, 2016

Tot i l'expectacularitat de l'aigua, de ben segur que us ha fet falta aigua.
    Fantàstic¡¡
    Salut amic.

• Photo of capita haddock

capita haddock Jul 23, 2016

Sí Montagut, tres litres per cap ;-)

• lavevre Apr 5, 2019

Pour débutants s’abstenir

• Photo of capita haddock

capita haddock Apr 5, 2019

Oui, totalement d'accord lavevre ;-). Cette randonnée est indiqué aux marcheurs qui ont déjà emprunté des itinéraires similaires, les dénivelé et certaines parties de la route ne sont pas réservées aux débutants.