Moving time  4 hours 23 minutes

Recorded November 2018

3.0
6.0

near Oix, Catalunya (España)

Entretingut recorregut per l'Alta Garrotxa en un recorregut circular des del poble d'Oix, del municipi de Montagut i Oix, basat en en track d'Aventura't (Puig de Bestgrecà per la Vall d'Hortmoier) amb alguna modificació degut a la quantitat d'aigua i la força que duien els torrents i les rieres després de molts dies de pluja. El recorregut, molt maco en aquesta època, ens ofereix els colors típics de la tardor i durant el mateix podrem trobar infinitat de bolets diferents. Ens enfilem cap a la Serra de Bestracà d'inici passant per l'interessant església de Sant Andreu de Bestracà fins arribar al punt més alt del recorregut, el Puig de Bestrecà (1056 m), on trobem les restes d'un castell i una església. La baixada ens portarà cap a la Portella i després cap al Coll Joell camí de la Vall d'Hortmoier amb magnífiques boscos de faigs i castanyers. A l'altra banda de la riera de Beget es pot pujar a l'església de Sant Miquel d'Hortmoier, però la riera duia molta aigua i vam decidir no mullar-nos aquesta vegada. Passada la Riera de Beget per la Palanca del Samsó ens dirigim cap a la Vall d'Escales per visitar la bonica contrada on es troba la Mare de Déu d'Escales i el seu refugi lliure, apropant-nos també a la font d'Escales que raja molt abundant. A partir d'aqui, camí de tornada a Oix, haurem de mullar-nos unes quantes vegades i anar en compte per poder creuar les rieres d'Escales, d'Oix o el torrent d'Aiguabella, que baixen amb força i que porten cabal abundant.
Parking

Corral de Bestracà

Sant Andreu de Bestrecà

Plaça Carbonera

Vista des de la carena de Bestracà

Puig de Bestracà, castell i església de Sant Julià (1056 m)

Mountain pass

Grau d'escales

El Puig/ Cap a Mare de Déu d'Escales

Santa Maria d'Escales/Refugi lliure

Pas cap a la Font d'Escales

Font d'Escales

Camí a l'esquerra avall

Cave

Tuta d'Escales

Riera d'Oix

Cap a Oix

Bridge

Pont trencat

Cap a Oix, camí esquerra amunt

Bassa se Ca Po

Indicador cap a Oix

El Pla d'en Pei

Torrent d'Aiguabella

Pont d'Oix

Arribada

• Photo of rub.soriano.82

rub.soriano.82 Nov 6, 2018

Fantàstica ruta per la preciosa Alta Garrotxa. Ruta relativament fàcil, encara que amb abundants pluges cal tenir en compte que les rieres poden portar bastant cabal, i s'han de creuar amb compte. Nosaltres ens vam treure els pantalons i les bambes i vam creuar amb l'ajuda dels bastons per a no perdre l'equilibri. A més, vam poder gaudir de moltes diferents espècies de bolets