Uploaded August 26, 2013

Recorded August 2013

1.8
3.6

near l' Albiol, Catalunya (España)

Des del dia en que vàrem fer l'excursió a les Fonts del Glorieta i vàrem veure Les Virtuts, a dalt i llunyanes, que teníem ganes de visitar-les. El moment ha arribat.

La sortida i arribada és al petit poble de l'Albiol, 819 metres d'altitud, a la part sud-oriental de les meravelloses Muntanyes de Prades. Quin bon aire s'hi respira i quines vistes cap el Camp de Tarragona, les muntanyes adjacents i la mar!

Comencem a caminar davant de l'església de Sant Miquel. Al principi trobarem uns quants pals indicadors que indiquen perfectament el Camí de la Serra del Pou, però és una llàstima que ben aviat deixen d'existir... així que us aconsellem de seguir les indicacions que donarem i/o la descripció acurada de la ruta que s'hi fa al Mapa de l'Editorial Piolet, “Caminant per l'Albiol”.

Sortim cap a l'oest, primer seguint una pista asfaltada, però aviat ja ens desviem a la dreta cap amunt. Anem a fer la pujada del Grauet que ens portarà a dalt de la Serra del Pou. Ens sorprèn trobar-hi que al mig del camí d'hi ha fet recentment un mur de pedra. Per a barrar el pas a les motos i els quads?
No triguem a arribar a un indret força curiós. Un mirador natural sobre lloses de pedra que ens permet unes magnífiques vistes sobre el poble que hem deixat endarrere i sobre el Camp i la mar ...
Seguim el camí. Hi veiem força boix i molt de pi roig. Sempre tirem pel dret. Arribats al petit clot del Barranc de la Cova Llonga, agafem la pista de la dreta que en 5 minuts ens permet arribar dalt del camí de la Serra del Pou. Girem a la dreta. Al principi sembla una pista sense gràcia (i amb un important soroll provinent d'una granja avícola), però de seguida es converteix en un corriol ombrívol i molt, molt agradable. Davant nostre tenim ja Mont-ral i a l'esquerra el Serret dels Avencs i els Motllats. Ens fem un fart de veure grèvols. També hi ha teixos.
Costa de veure quin és el camí que s'hi volguéssim anar pel Grau de l'Estelada hauríem d'agafar a la dreta. Trobem el pal indicador a terra. Nosaltres seguim recte fins que aquest cop sí, ben senyalitzat, s'indica que a la dreta es fa cap el Grau del Malpàs. El nom promet, cal anar amb bon calçat. El seguim. Per zona ombrívola el corriol ens permet arribar a dalt del Grau, on hi trobem uns gran pedrots. Baixant una mica, uns 100 metres, a la dreta sobresurt una gran roca blanca. Hi pugem i tenim unes boníssimes vistes de Mont-ral i de les Fonts del Glorieta (encara que no es veu l'aigua, però sí que s'escolta la gent que les visita).
Baixem pel Grau. Zona molt ombrívola, un alzinar molt espès. Trobem un pal indicador de la vall del Glorieta. Girem a la dreta. Passem pel costat de la font del Mas de Masseter i de les runes del Mas de Tinet. 5 minuts més tard, trobem a l'esquerra les restes d'el pal indicador del corriol que porta fins a les restes de l'ermita de Les Virtuts. Endavant! Ja diuen , ja, que les virtuts costen d'assolir. 15 minuts per un corriol a estones de mala petja hi arribem a l'objectiu de l'itinerari, Les Virtuts.
Les trobem en pitjor estat de les fotos que hem vist. Ja no hi veiem l'espadat o indret on devia haver-hi una campana i que surt en moltes fotos. Tot i així, és un espai meravellós, molt singular, especial. Quines runes, quines vistes! Aneu en compte, ja que hi ha un pou rectangular obert i no senyalitzat. Que pensaven els que hi vivien des del segle XIV fins a finals del XIX ...
Refem el camí fins a reprendre la pista del Mas de Tinet. Just en aquest moment ens trobem amb el 4x4 dels amos de la bonica i jove gossa caçadora “Milú”, que molt juganera i simpàtica ens acompanyava des de l'Albiol. Nosaltres creiem que era prou coneixedora de la zona com per anar amb els excursionistes (com ens ha passat en altres ocasions) i en tot cas estàvem tranquils ja que tornàvem al lloc de sortida. Però els seus propietaris l'estaven buscant preocupats ja que encara és força jove. De la companyia que ens va fer fins aquí en trobareu constància en moltes fotografies.
Continuem. La tornada la trobem menys entretinguda que l'anada...
Just abans de passar pel costat de les runes del Mas de Vidal, tenim una bonica vista del castell i de l'església de l'Albiol que ens queda a l'esquerra.
Quan arribem a la desviació que ens duria cap el Grau de l'Estelada, el camí fa un gir de 90 graus i ja ens mena cap el poble. Només cal anar en compte que passat el Mas del Curt, trobem una bifurcació i encara que ens agradaria agafar el camí de l'esquerra que fa baixada, de fet cal agafar el de la dreta que puja per pista asfaltada. Tranquils, de seguida som a L'Albiol.

Només dir que el camí en general és prou ombrívol com per poder-lo fer en qualsevol època de l'any. Això sí, amb bon calçat i aigua i gorra a l'estiu.

Esperem que us agradi. Fins la propera, salut i botes.

Blog nostre a ambotes.com.
L'Albiol
Creuament_de_camins._A_l'anada_seguim_la_pista_asfaltada_de_l'esquerra._tornarem_per_l'altre
Pal_indicador._Pugem_per_camí­_de_terra_a_la_dreta
Mur_recent_de_pedra_artificial_al_mig_de_camí­
Mirador_sobre_la_roca
Cruïlla_amb_pal_indicador
Barranc_de_la_Cova_Llonga._Agafar_pista_cap_a_la_dreta_que_puja_de_seguida_cap_a_l'esquerra_endavant
Camí­_de_la_Serra_del_Pou_._Restes_de_pal_indicador._Agafar_pista_a_la_dreta.
Runes_del_Mas_de_Vidal
Pal_indicador._Seguim_recte_per_la_pista
Mas_de_Cots
Pal_indicador._A_la_dreta_aniríem_cap_el_Grau_de_l'Estalada._Seguim_pista_que_gira_a_l'esquerra
Agafem_pista_de_la_dreta_que_puja_amunt

• Photo of GERCA

GERCA Feb 16, 2014

Aquesta ruta m'ha servit com idea per fer-ne un altre. Gràcies pèr compartir
    Salut i cames

Ambotes Feb 17, 2014

Gràcies GERCA pel comentari!
    Ja hem vist que la que has fet la has penjat, molt bonica i completa ... Quines de ganes de tornar-hi i fer-la!

• Photo of Francesc GV

Francesc GV Feb 26, 2014

Avui em fet aquesta ruta i ens ha agradat moltíssim.És molt maca.
    Salut

Ambotes Feb 27, 2014

Gràcies Francesc GV!
    indrets, vistes, ...

• Photo of salva007

salva007 Mar 9, 2014

Molt bona ruta de senderisme, fàcil, entretinguda, ombrívola i molt maca. TracK ben marcat. Els últims 3 km són per camins amples i es fan una miqueta monòtons. Però la ruta val molt la pena.
    Hem trigat 3 hores 55 minuts.

• Photo of salva007

salva007 Mar 9, 2014

Les Virtuts, visita quasi obligada de la ruta i la zona. Encara que es trobin molt malmeses. https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/lalbiol-muntanyes-de-prades-cami-de-la-serra-del-pou-i-ermita-de-les-virtuts-5120200#wp-5120220/photo-2644232

Ambotes Mar 10, 2014

Gràcies salva007!
    Per cert, veiem que heu anat 1 minut més ràpids que nosaltres ...
    Certament, Les Virtuts pensem que és un lloc molt singular i dels que "cal" visitar. I sí, la tornada per pista es fa monòtona. A veure si algun company de Wikiloc hi troba una variant per la tornada.

• Photo of Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau Jun 21, 2014

M'agrada aquesta ruta, gràcies per compartir-la.

Ambotes Jun 25, 2014

Gràcies a tu, Josep Mª Dalmau, pel comentari.

• Photo of Tarragona Blog

Tarragona Blog Mar 20, 2017

bell passeig a través del bosc - gràcies per compartir!

Ambotes Mar 21, 2017

Molt bona ruta. Gràcies.

• Photo of La Penya de l'Espardenya K-Valls

La Penya de l'Espardenya K-Valls Jul 23, 2018

Molt bona ruta. Completa.
    Vista preciosa de Montral i la Vall de la Glorieta des de dalt del Grau del Mal Pas.
    M'ha agradat moltíssim!
    Gràcies per compartir.

Ambotes Jul 25, 2018

Ep! vesquincas! Disculpes per trigar 5 mesos en agrair-te el comentari i la valoració! Gràcies a tu.

Gràcies La Penya de l'Espardenya K-Valls pel comentari, la valoració... i el nom que teniu ;-)
    Moooollllttttttt bones vistes.
    Salut i botes i més Prades.