Very difficult

• Photo of Lakat (Nevesinje)-Botin, Velež

May 28, 2020

October 2012

near Lakat, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Sjeverna stijena Botina 1963 m/nm visokog vrha Veleža je atraktvna alpinistička destinacija gdje se održavaju je alpinistički kampovi u organizaciji SŠA. Pristup stijeni je iz smjera Nevesinja, lokalnim putem oko 10,5 km preko sela Bojišta i skretanjem na asfaltni put kod table za Zijemlje prije sela Lakat u dužini od 4,5 km. Na kraju asfalta skrene se lijevo na odličan makadamski put i nakon 1,7 km skrene na šumski put kod table koja upozorava na odlaganje otpada i paljenje vatre.Već nakon 150 m ovog (lošijeg) šumskog puta naići ćete na rampu na 970 m/nm ispred koje možete ostaviti vozilo. Kroz kontakt sa PED Zimomor iz Nevesinja ova rampa se može i otključati za organizirane skupine poput Alpinističkog kampa. Nakon 2 km puta kroz lijepu bukovu šumu nailazite na Jezero i lovačku kuću na 1060 m/nm, a put je prohodan za terenska vozila još oko 900 m do lovačke čeke. Nakon toga putem mogu proći samo visoko podignuta vozila iako već za 300 m staza silazi sa lovačke ceste u ugodnu mješovitu šumu bukve i jele. Prolaženjem tjesnacem između Malog i Velikog Gradca, staza napokon izlazi pod stijenu Botina gdje je na 1350 m/nm označeno mjesto za bivakiranje. Nedaleko je i skretanje za zahtjevnu ferratu "Srce Veleža" kojomse također može izaći na vrh. Ova staza je i zamišljena tek kao povratak sa vrha koji se popenje alpinistički ili ferratom. Markirana, staza odavde dalje mota u smjeru Z-SZ kroz šumarke i škrape do izlaska iz smjeri na 1450 m/nm ispod kote Veleža zvane Jaram 1823 m/nm. sa koje se pruža lijep pogled na Zijemlje na sjeveru. Staza se od ovog mjesta jako strmo uspinje ispod vrha Jaram do raskrižja sa stazama Brasina-Botin i Kružanj-Botin i onda njome izlazi na vrh. Ovdje nema izvora vode, a ni skloništa te o tome treba voditi računa, pogotovo kada upekne zvizdan. Staza nije uredna, na mnogim mjestima je zarasla, pregrađena palim stablima, sa krupnim kamenjem kojeg treba preskakati i obilaziti, rijetkom markacijom koju treba tražiti, ali to joj daje posebnu draž jer snaga prirode ovdje ničim nije ograničena, a dominantna stijena Botina ostavlja bez daha.

Bara

Rampa

Raskrižje Botin-Brasina

Brasina skl. 5 h Kružanj 4 h Botin vrh 1h

Silazak sa makadama na stazu