← Part of Laguna negra - Laguna Helada - Laguna Larga - Pico Urbion

1.8
3.5

near Covaleda, Castilla y León (España)

Bonica excursió si esteu per Sòria. Dormim a Vinuesa, poblet a uns 15 min en cotxe fins al parking de la Laguna Negra. En aquesta zona hi ha dos parkings, a l'estiu que és quan hem vingut nosaltres només hi ha obert el que està a uns 2 km de la laguna. A l'hivern també està obert el més proper.
Val la pena anar-hi d'hora perque a mig matí s'omple de molta gent i perd part del seu encant. A més, a partir de la Laguna negra, comença el paisatge d'alta muntanya i no ens trobarem cap ombra en tot el camí. No es bona idea caminar quan el sol està al màxim.
Del parking a la Laguna s'hi pot anar per la carretereta o molt millor per un camí habilitat que hi va paral.lel per dins del bosc.
A la Laguna negra, aprofiteu per a fer fotos i gaudir de les vistes!
Totes les rutes estan molt ben senyalitzades i es pot accedir al Pico Urbion per diferents camins. Nosaltres hem escollit la que passa per totes les llacunes.
S'ha de reconeixer que a l'estiu, a banda de la forta insolació, la pujada no és gens complicada i és molt recomanable.