Uploaded October 6, 2016

Recorded December 2015

2.6
5.3

near Rodellar, Aragón (España)

Aproximació: Venint per la A-22, direcció Osca, ens desviem a la sortida 77 cap a Alquézar, per la A-1229. Sense deixar aquesta carretera i al cap d'uns quilòmetres, trobem una cruïlla a l'esquerra que indica Bierge i Rodellar, girem doncs cap a la A-1227 a l'esquerra cap a Rodellar. Quan arribem a l'entrada de Bierge hi ha una desviació a la dreta a que indica Rodellar, el nostre destí. Agafat aquesta carretera la HU-341 ens dur a Rodellar on deixam el vehicle a l'entrada del poble.

Descripció: És una ruta espectacular, que la podem dividir en dos grans blocs, la zona càrstica i engorjada del Barranc del Mascún (per on em pujat) o del  Barranc de la Gargantas (per on em baixat) i la zona plana i de secà del triangle d'Otín, Nasarre i el Dolmen de la Losa de la Mora, dos zones radicalment oposades i de gran bellesa. Es un recorregut 100% recomanable, amb vistes esplèndides des de les alçades com les del camí a la Ciudadela, o des de les proximitats d'Otín a les alçades, sempre acompanyats pels voltors que s'han fet seu aquest escarpat i abrupte entorn. Es un bon exponent de la Serra de Guara, i amb l'avantatge que els camins son molt fresats i ben indicats. Tant el fet de desviar-nos per anar a buscar el barranc per accedir a Otín o com anar fins a Nasarre per veure la seva església, son aspectes opcionals, que nosaltres em volgut afegir a la ruta per copçar coma vivien aquells pobladors i en quin entorn, però que depenent del temps i les ganes que s'en tinguin, es pot retallar evitant aquests dos punts.

Observacions: SI dueu un plànol i una mica d'olfacte orientatiu, no és imprescindible dur un GPS, ja que la ruta està força ben indicada, així i tot, aquests estris sempre son un bon reforç. L'aigua l'hem perdut de vista a la que em deixat el barranc del riu Mascún, així hi tot, a prop d'Otín hi ha una font que em marcat amb un "punt d'interès" al track que tenim penjat al Wikiloc, però que a nosaltres no ens ha calgut anar-hi ja que la ruta l'hem fet al desembre, així que molt important anar ben previstos d'aigua, sobretot als mesos de calor.

Per visualitzar l'àlbum de fotos complert, feu clic AQUÍ

Per a informació més detallada, cliqueu a "Veure més".

Confluencia camí de tornada
Dolmen de la Losa de la Mora.
Trenquem a la dreta direcció al dolmen i deixem GR-1
Indicador al barranc de Barrasil
Carretera sin pavimentar
Desviació cap a La Costera.
Desviament opcional cap al barranc
Variant de tornada per el marge dret del riu

• Photo of totnatura

totnatura Dec 1, 2017

Magnífica ruta, espectacular, completa i molt variada. Molt i molt recomanable. Imprescindible si anem a la Serra de Guara. Gràcies per compartir-la.

Recorregut amb desnivell considerable i atractiova. Valoració molt correcte com a moderada.

• jmarcoalcarria Aug 31, 2018

Tant el cami de pujada com el de baixada son molt pedregosos. Poc aptes per persones poc acostumades a aquests terrenys. Pel demés molt be...

• Photo of Carles Oliver

Carles Oliver Sep 3, 2018

@jmarcoalcarria
    Gràcies pel teu comentari i la teva valoració.

• Photo of MJ Pérez

MJ Pérez Jan 21, 2019

Buenos días, yo tengo vértigo, ¿hay algún tramo expuesto?
    Gracias de antemano.

• Photo of Carles Oliver

Carles Oliver Jan 21, 2019

@MJ Pérez
    En absolut, sempre es transita per senders o camins, amb molt bones vistes però sense anar mai exposat. Espero que la gaudeixis.