Uploaded August 16, 2019

Recorded August 2019

1.3
2.7

near El Bruc, Catalunya (España)

Soritda matinal per a fer el cim del Montgrós, en el per a mi incomprensible laberint del Massís de Montserrat. Surto de la Vinya Nova ja que no sé per on vaig veure que l'accés a Can Jorba estava prohibit, de fet des de la Vinya ho està, així que afegeixo algun kilometre al track que porto. Per la pista arribo a Can Jorba, passada aquesta masia deixo la pista agafant un corriol no massa evident a ma dreta, a trams aquest és força costerut, comença a aparèixer la roca conglomerada, en algun ben polida cosa la qual d'estar humit o mullat podria ocasionar alguna relliscada. Segueixo fites i alguna marca vermella, de fet el color d'aquestes va canviant, ara vermelles, ara blaves, alguna verda, senyals de PR. En el punt on indico "esquerra NO amunt" és fàcil despistar-se ja que hi ha fites i marques que ens porten a la dreta, el camí continua mig amagat cap a la dreta. Vaig progressant, en algun moment fent servint les mans i recollint els bastons, arribo a l'indicador que em diu que el Montgrós està a 0.450 km, semblen més, superant el descens de la Coma dels Naps. Altra pujada fent servir mans i branques, som al collet que ens deixa al cim a tocar. A part de l'individu mig despullat que em trobo al cim, se sent i es veu la gentada que hi ha a Sant Jeroni, quin mal fa aquesta massificació, la muntanya ja no és el que era. Ara toca baixar, em creu amb un nois que pugen i els aviso de l'espectacle que hi al cim. Toca baixar seguin el PR, en algun moment es perden les marques, costa seguir-lo. Així arribo a la Canal del Migdia, la trobo força devastada per alguna riuada, vent... si hi havia camí aquest a desaparegut, en molts moments cal superar troncs per sota, pel mig o per dalt. I en aquesta cursa d'obstacles vaig i em passo de frenada i en comptes d'agafar el corriol que està perfectament indicat i ho porto en el track, segueixo la canal, devia d'anar emb el xip "cursa d'obstacles" i... oh! el joc de l'oca i desequipat, doncs a tornar amunt "porque me toca". Coses de quan un va sol, per desgràcia massa sovint, més del que un voldria, però és el que hi ha, que a casa no ens quedarem. Retrobat el camí "decent" només cal seguir-lo, baixa i baixa, gira i regira, la calor perjudica una mica però la falta de líquid més. El camí surt a tocar de Can Jorba, amb la qual cosa ja comencem a tornar per on hem vingut. Cotxe, aigua calenta, però aigua, aire acondicionat i cap a casa.

Coma dels naps

Desgrimpada

Dreta, deixar pista, seguir Corriol

Dreta1

Dreta

Indicació cap al Cim

Esquerra, i NO amunt

Aquí cal anar amb compte, tant marques com fites ens porten a la dreta però em de seguir el corriol de l'esquerra

Esquerra

Camí a seguir

Risk

Desgrimpada

Indicador

Marca PR, aquest ens porta a l'esquerra, l'hem de deixar i baixar per la Canal del Migdia

Indicador

A l'esquerra el camí a seguir, NO seguir avall per la llera de la Canal del migdia

Intersecció

Mare de Déu de la Font

Montgros

Montgros i el veí i concorregut Sant Jeroni

Pista

Pista, per fi enllacem amb el camí d'anada.