Moving time  2 hours 11 minutes

Recorded July 2018

1.3
2.7

near la Vall d'Uixó, Valencia (España)

Descripción en valenciano y castellano:

Ruta típica de La Vall. Pujada al cim de l'Alt de Pipa (589 m) eixint des del pàrking de les Grutes de Sant Josep.

Al principi hi ha molt de desnivell, ja que es pujen uns 450 m (fins el cim) en uns 2,8 km; i l'últim tram de pujada, fins i tot cal escalar un poc.

La baixada, però, es molt més tranquila, i pegant-li la volta a La Balona (muntanya coronada per l'Alt de Pipa) es pasa per la línea XYZ, sistema de fortificacions construït al voltant de l'any 1938 per les tropes republicanes, que abarca posicions en Castelló, València i Terol, per protegir el nord-nordoest de València de les tropes franquistes. Es poden vore trinxeres, posicions d'ametralladores, així com xicotets refugis antiaeris excavats en la roca.

NOTA: Al deixar la línea XYZ després de pegar-li la volta a La Balona, per baixar es pot optar per seguir el mateix camí de pujada o fer-ho per una senda més ràpida però més empinada, amb un passamans de corda a la roca. Natros optarem pel mateix camí de pujada.

L'últim tram ens desviarem, i en compte de baixar pel mateix camí empedrat que vam agafar al pujar, ho ferem camp a través, per mig dels bancals. Per fer-ho més fàcil, recomane fer-ho pel camí empedrat, es a dir, el mateix que vam agafar per a pujar.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ruta típica de La Vall. Subida a la cima del Alt de Pipa (589 m) saliendo desde el párking de las Grutas de San José.

Al principio hay mucho desnivel, ya que se suben unos 450 m (hasta la cima) en unos 2,8 km; y el último tramo de subida, incluso hay que escalar un poco.

La bajada pero, es mucho más tranquila, y dándole la vuelta a La Balona (montaña coronada por el Alt de Pipa) se pasa por la línea XYZ, sistema de fortificaciones construido alrededor del año 1938 por las tropas republicanas que abarca posiciones en Castellón, Valencia y Teruel, para proteger el norte-noroeste de Valencia de las tropas franquistas. Se pueden ver trincheras, posiciones de ametralladoras, así como pequeños refugios excavados en la roca.

NOTA: Al dejar la línea XYZ después de darle la vuelta a La Balona, para bajar se puede optar por seguir el mismo camino de subida o hacerlo por una senda más rápida pero más empinada, con un pasamanos de cuerda a la roca. Nosotros optamos por el mismo camino de subida.

El último tramo nos desviamos, y en vez de bajar por el mismo camino empedrado que tomamos al subir, lo hicimos campo a través, por medio de los bancales. Para hacerlo más fácil, recomiendo hacerlo por el camino empedrado, es decir, el mismo que tomamos para subir.
Parking

Dreta i amunt

Alfondeguilla

Ruins

Pou trinxera per a tirador (Guerra Civil)

Pou trinxera (Guerra Civil)

Trinxera (Guerra Civil)

Ruins

Refugi antiaeri (Guerra Civil)

Information

Dreta. Per l'esquerra es va més recte avall, però molt més empinat, per un passamans de corda

Ruins

Refugi antiaeri (Guerra Civil)

• Photo of Janethpupe

Janethpupe Jan 29, 2019

Es una excursión muy chula. Vale la pena hacerla os va a gustar. El paisaje, las vistas..etc

• Photo of ferrerjavier13

ferrerjavier13 Sep 19, 2019

La ruta està molt bé i perfectament explicada. Moltes gràcies per la informació.
    Nosaltres l'hem variada un poquet.