Uploaded April 5, 2019

Recorded April 2019

1.5
3.0

near la Vall del Bac, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Pont del Molí de la Coma. Per arribar agafarem la carretera que baixa de Sant Pau de Segúries a la Vall del Bac fins arribar a la cruïlla de la pista que puja a Sant Andreu de Porreres (pal indicatiu).

Anirem per la pista, per a pocs metres creuar una tanca. Continuarem pujant fins arribar al Torrent de Porreres, on deixarem la pista i anirem per un camí que marxa tot pujant en direcció al nord-oest a trobar una vella pista. La seguirem en direcció al nord per arribar a la casa de la Coma.
Aquí agafarem un camí que marxa tot pujant al sud-oest a trobar el caire de la muntanya que baixa de Puig Ou, en el lloc conegut com les Saleres. Enfilarem sempre recte amunt pel caire. En la pujada creuarem el camí que ve de Sant Pau de Segúries i va a Sant Andreu de Porreres.
Aquest camí és fressat, té fites i ens pujarà al cim del Puig Ou (és un molt bon mirador). La baixada la farem per la cara nord per anar a trobar el Coll Salgà. En aquest punt girarem a Llevant per anar a trobar la pista de Resclusanys que seguirem amb direcció a Llevant.
Creuarem una tanca i seguirem fins trobar una cruïlla de pistes. Agafarem la que marxa més al sud-est tot planejant per anar a trobar la Font de Resclusanys. Continuarem pel camí que puja pel clot en direcció a Llevant per sortir a uns prats.
Aquí trobem el rastre d'una molt aperduada pista (senyals de pintura taronja i verda) que ens pujarà al caire de la muntanya del Talló, que baixa per la cara de Ponent en el lloc conegut com les Colladiques, on trobarem el rastre d'un camí herbat que ens pujarà seguint el caire al cim del Talló.
La baixada la farem per la cara sud (no té pintura ni fites) per més avall girar al sud-oest per anar a trobar el camí fressat (té fites) que ens baixarú al Triadu tot passant per la Font d´en Bes i el Cingle dels Bàlecs. En la casa del Triadú agafarem la pista forestal que ens portarà a l'ermita de Sant Andreu de Porreres (Catalunya Romànica, Vol. IV La Garrotxa, pàg. 380).
Aquí, per la cara de Ponent baixa el camí d'Itinerànnia (pintura groga) que va a trobar la pista de Porreres. La seguirem tot baixant fins uns 165 metres (aproximadament) per arribar a la carretera, on a dins del Torrent de Porreres trobem el Salt i el Molí de la Coma.
Un cop visitat, ja només ens restarà arribar al nostre punt de Sortida.

També podeu veure:

Vall del Bac, Pont del Molí de la Coma-la Coma-Puig Ou-Coll d'Arrencafels-Coll de la Bau-Coll de Creuers

Pont de Porreres (Vall del Bac)-La Coma-Puig Ou-Font de Resclusanys-Sant Andreu de Porreres

Cartografia Editorial Alpina, mapa Alta Garrotxa.