Time  one hour

Recorded November 2019

0.4
0.8

near Santa Coloma de Cervelló, Catalunya (España)

El Montpedrós, també anomenat Sant Antoni, és una de les muntanyes més representatives de l'anomenada serra vestíbul dels massissos muntanyencs de l'Garraf i de l'Ordal. La seva altura i la seva forma cònica fa que sigui visible en bona part de la comarca, i al seus peus acull la població de Santa Coloma de Cervelló.

Des de l'urbanització de Can Via a al final dels seus carrers, vam començar a caminar per una pista ampla, entre una densa pineda. Arribem a una cruïlla anomenat la plaça de les Bruixes i una mica més amunt a la Bassota, on tindrem unes bones vistes.
Després d'una forta pujada, arribem al cim del Montpedrós. El primer que veiem a l'arribar és l'Ermita de Sant Antoni, les restes del que va ser el Castellnou de Cervelló i restes ibèriques que ens demostren la importància estratègica que havia tingut aquest lloc al passat. Entre bells pins, el cim és un privilegiat mirador de bona part de la comarca.
Per darrere de l'ermita i en direcció Nord, baixem per un estret sender i pedregoso on de seguida trobem un aflorament rocós on es troben els gravats rupestres en una roca de esquist, inclinada i vertical. Espectaculars !! Arte rupestre de Montpedrós
Desfem el camí i baixem per un petit corriol costerut, on en un conjunt rocós veiem un petit abric.

Plaça de les Bruixes

Abric

• Photo of Cuca de llum

Cuca de llum Jan 25, 2020

Un "esmorzar" diferent, amb gravats espectaculars i que cal preservar.