Uploaded September 25, 2017

Recorded September 2017

1.7
3.4

near la Nou de Berguedà, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és al davant de l'església de Sant Martí de la Nou de Berguedà, a tocar de la pista esportiva on hi ha un aparcament prou ampli com per estacionar molts cotxes.
Comencem visitant per fora l’església i seguidament pugem carrer amunt i, en sortir del poble, agafem un camí a mà dreta seguint les marques del GR 241. Baixem pel camí que passa la riera per un petit pont davant d’un gorg, i al seu costat, la font de cal Patzí. Seguim i el camí passa per darrere la casa, més endavant seguint pel corriol que va pujant pel mig del bosc, i sempre seguint les marques del GR que transcorre amb forta pujada, arribem a la boca de l’antiga mina de carbó de les Agudes, restaurada i tapiada i que, segons indica un plafó informatiu, fou explotada entre els anys 1918 i 1933.
Ens desviem del camí per passar pel costat de l’Aguda petita i per les ruïnes de la casa de les Agudes, nom que fa referència a dos grans monòlits punxeguts de roca que s’aixequen imponents de terra: l’Aguda Petita, situada just enfront de les ruïnes i, una mica més amunt, l’Aguda Gran, amb el cim coronat pel que queda d’una senyera.
Continuem la forta pujada que fa el camí i arribem a una pista que seguim a mà dreta fins arribar al coll de la Plana. Aquí deixem el GR. i comencem a pujar per un corriol seguint les marques grogues i blanques del PR. que passa pel collet del Faig. La part final abans d’arribar al cim del Sobrepuny (1653 m.) que torna a fer molta pujada, està coronat per un vèrtex geodèsic i un pessebre.
La panoràmica des del cim és excepcional, és un gran mirador sobretot cap on s'orienta l'espadada cinglera. Des d’aquesta imponent balconada veiem una part de la comarca del Berguedà, el pantà de la Baells, i al seu darrere la Serra de Picancel ect... no podem sinó quedar embadalits contemplant el paisatge. També veiem el Sobrepuny de Baix a sota, a la nostra dreta.
Comencem a baixar resseguint la cinglera per un corriol fins el coll de Sobrepuny, és el collet que hi ha entre els dos cims, i fent una petita pujada pel costat de la cinglera ens arribem el cim del Sobrepuny de Baix (1566 m.). Les vistes des d’aquí són més espectaculars, són millors que les del seu “germà gran” ja que des d’ell es fa visible tot el paisatge que queda més al nord, la serra d’Ensija, Pedraforca i Cadí, etc...
Retornant al collet continuem baixant pel PR. passant per un magnífic faig centenari que dóna nom a la Font del Faig que està molt a prop. Continuem baixant pel camí molt fresat que ens porta a una pista que seguim a mà esquerra fins arribar a les ruïnes de la casa de Caselles. Aquí deixem la pista i comencem a baixar per un corriol de força pendent fins a la carretera de Vilada seguint les marques grogues, la seguim uns 200 m. a mà esquerra fins a trobar un pal indicador que ens informa de la direcció de la gruta, el camí és fressat i amb baranes i passem pel que queda del Molí de la Canal per arribar a la Gruta de Lurdes de la Nou on hi ha la Font de la Mare de Déu. Després de fer les corresponents fotos i després de calmar la set comencem a pujar per les escales que hi ha al costat fins al Santuari de la Mare de Déu de Lurdes, és l’església del municipi de la Nou de Berguedà que podem visitar per dintre doncs està oberta.
Seguidament prenem la carretera en direcció a la Nou en un punt on hi ha una casa i un pal de senyalització, ens decantem a l’esquerra per pujar a un petit tossal on hi ha un mirador, amb vistes excel·lents, del poble de La Nou de Berguedà.
Baixem del mirador de la Nou i ens arribem a on tenim el cotxe i donem per acabada la ruta.
Salut i bona caminada!!!

2º pal indicador
Cal Patzi
Carretera segui a mà esquerra
Coll de la Plana deixem el GR i la pista
Santuari de la Mare de Déu de Lurdes
Seguim pista
Sobrepuny (1653 m)
Sobrepuny de Baix (1565 m)
Trencant del Mirador
Trencant del Molí i Gruta

• Photo of albertroura

albertroura Sep 28, 2017

Bona ruta companys, espero poder compartir ben aviat alguna d'aquestes fantàstiques rutes amb tots vosaltres! Salut i bones caminades! https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/la-nou-de-bergueda-mina-de-les-agudes-sobrepuny-1653-m-sobrepuny-de-baix-1565-m-gruta-i-santuari-de-19911137/photo-12463526

JEP BOIX Sep 29, 2017

Sí, que va ser una bona ruta. Ja saps que quan vulguis ens hi pots acompanyar. Salut! https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/la-nou-de-bergueda-mina-de-les-agudes-sobrepuny-1653-m-sobrepuny-de-baix-1565-m-gruta-i-santuari-de-19911137/photo-12463526

• Photo of joboix

joboix Sep 29, 2017

Molt bona i preciosa ruta, les vistes des de el Sobrepuny de Baix una meravella.

• Photo of peremagria

peremagria Oct 21, 2017

Al Berguedà hi ha des de sempre dos pics clàssics o emblemàtics que algun dia s'han de pujar, i són aquests dos Sobrepunys, el de dalt i el d'abaix. No són els cims més als de la comarca, ni tan sols del Catllaràs, però la seva proximitat al poblet de la Nou de Berguedà, i el seu entorn boscós i amb pendent pronunciat, fan que siguin dos cims que recullin perfectament l'essència de Berguedà. Un consell, o més ben dit, dos: Un cop a dalt del Sobrepuny gros, ja veureu més avall la silueta del Sobrepuny petit, sobretot aneu-hi, ja que les vistes des d'aquest últim són molt més espectaculars; i el segon consell, quedeu-vos a dinar al poble de la Nou de Berguedà, on a les dues fondes-restaurants que conec ( Camprubí o Marginet) us tractaran d'allò més bé i menjareu a preus del tot raonables, enduent-vos un bon record d'aquesta matinal Berguedariana.

Els que vulguin veure fotos de la sortida:

JEP BOIX Oct 21, 2017

Gràcies als dos pels consells i recomanacions de la caminada i també per les valoracions. Salut!

• m.angels Nov 27, 2017

És todo subida hasta el pico y la bajada muchas piedras.

JEP BOIX Nov 27, 2017

Gràcies m.angels, pel teu comentari i també per la teva valoració. Salut!

• Photo of jorgegomez1206

jorgegomez1206 Dec 23, 2017

Molt bona ruta JEP. Les vistes desde el Sobrepuny de baix magnifiques

JEP BOIX Dec 23, 2017

Moltes gràcies Jorge, per la teva valoració. He vist per la teva foto, que vau tenir molt bona visibilitat des de el Sobrepuny de Baix. Salut!

• Photo of Uruloki85

Uruloki85 Aug 2, 2018

Hola! Creieu que es pot fer en ple agost? Imagino que els cims seran descoberts però la resta de la ruta què tal?

JEP BOIX Aug 2, 2018

Hola Uruloki85, jo crec que sí es pot fer, però si persisteix aquesta calor que fa, jo esperaria que donés el baix. Quan hi vagis espero que ho comentis. Salut!

• JOAN2013 Aug 5, 2018

Gràcies Jep per compartir la ruta. Esplèndides vistes des de el Sobrepuny de baix. Alguna relliscada a la baixada per lo sec del terreny, però, sense problemes. Salut i cames.

JEP BOIX Aug 5, 2018

Gràcies a tu de veritat, per valorar-me-la i comentar-la. Salut JOAN2013!

• Photo of Uruloki85

Uruloki85 Aug 22, 2018

Molt bona ruta, val la pena fer l'esforç. La pujada es fa dura a estones però hi ha trams més o menys rectes que permeten descansar una mica. La baixada personalment se'm va fer molt llarga, pendent molt fort quasi tota l'estona, molta pedra solta i terreny força humit degut a les pluges de la última setmana. Tot i això, totalment recomanable de fer inclòs a l'agost ja que la major part del recorregut és a l'ombra o semiombra del bosc (els últims km de la baixada són bastant descoberts i feia molta calor).

JEP BOIX Aug 22, 2018

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració. Salut Uruloki85!

• AndreuGarri Oct 3, 2018

Ruta fantàstica i amb une vistes magnífiques. Moltes gràcies pel Track Jep

JEP BOIX Oct 4, 2018

Moltes gràcies AndreuGarri per la teva valoració. Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Salut!

• Photo of noeliasl510

noeliasl510 Oct 21, 2018

Una ruta molt maca, m’ha agradat molt!

JEP BOIX Oct 21, 2018

Moltes gràcies noeliasl510 per la teva valoració. Salut!

• Photo of Alba ML

Alba ML Nov 2, 2018

Avui hem fet la ruta!! Una ruta molt maca i les vistes espectaculars!! Moltes gràcies!!

JEP BOIX Nov 3, 2018

Gràcies a tu per comenta-la. Salut Alba!

• Photo of Nuria Subirats

Nuria Subirats Jan 13, 2019

M'ha agradat moltissim! Moltes gracies, ruta molt maca amb uns paissatges espectaculars

• Photo of dryin1982

dryin1982 Feb 23, 2019

Molt bona ruta!

JEP BOIX Feb 23, 2019

Gràcies dryin1982, per la teva valoració. M'alegro de que hagis gaudit d'aquesta ruta. Salut!