Uploaded May 6, 2019

Recorded April 2019

1.5
3.0

near Vilaplana, Catalunya (España)

Ruta en la que visitem dos indrets tant espectaculars com interessants des del punt de vista geològic. Son els Avencots i els Avencs de La Febró.

Primer ens apropem als Avencots, sortint del Refugi de La Mussara, seguint el sender PR-C-87 fins el coll del Plà de l'Augustenc, abans però, fem un petit desviament per veure l'antic pou de gel de La Mussara. Un cop al Plà agafem el GR 7 a l'esquerra, que ben aviat deixem per agafar un sender a mà dreta que ens porta fins l'entrada dels Avencots. Es complicat trobar l'entrada encara que està indicada amb una marca de pintura vermella i una fita.

Els Avencots son un conjunt de passadisos, profundes esquerdes entre grans estrats de roca, formades pel trencament del terreny que li donen un aspecte laberíntic. Fen el recorregut pel seu interior trobem alguns passos equipats amb corda o graons metàlics, tot i no representar gran dificultat s'ha d'avançar amb precaució i estar atent al terreny. Recomano anar amb algú que hagi estat abans. En mig d'aquestes escletxes el GPS dona errors al quedar fora de cobertura.

Aquí deixo l'enllaç a una web on trobem una excelent mostra del que son els Avencots i Avencs de La Febró: http://webfacil.tinet.cat/avencots/237733

Sortim dels Avencots per un sender de fort pendent que baixa fins una pista que anem seguint fins trobar el sender als Avencs senyalitzat amb marques grogues i blanques PR-C 87. Es una pujada forta d'uns 120 mts. Un cop dalt planegem i aviat arribem a l'entrada dels Avencs de la Febró. L'Avenc principal es una gran esquerda d'uns 300 mts. de llarg i entre 5 i 8 d'amplada i uns 30 de fondaria. Es gairebé rectilinea i sense vegetació a l'interior. No presenta cap dificultat per transitar per l'interior, sols anar amb compte si s'entra dins la cova que hi ha a l'esquerra. Es realment un indret impressionant.

Sortim pel mateix lloc per on hem entrat i agafem de nou el sender PR-C 87 fins al Pla de l'Agustenc , seguim recte baixan en direcció a l'antic poble de La Mussara. Un cop allí gaudim de les panoràmiques que ens ofereix la punta de les Airasses i continuem pel sender fins al refugi, punt final de la ruta.