Uploaded October 27, 2018

Recorded October 2018

1.7
3.5

near Vilaplana, Catalunya (España)

Ruta circular por los Bosques de la Serra de la Musara, el recorrido nos viene dado por la inestabilidad climática, optamos por caminar en la zona, esta vez la estadística meteorológica estuvo en nuestra contra, de echo al poco de iniciar el camino, pasados los Plans, empezó a caer una fina lluvia, seguimos avanzando pensando que no irá a más...tras pasar por el Coll del Pla del Agustenc, entramos a la derecha en el Bosque del Agustenc, tramo frondoso de boj y de pino rojo pasaremos por el Coll de Agustenc, regresamos tras un recorrido circular por este bosque, desde el Coll del Pla del Agustenc, siguiendo las marcas amarilla/blanca, nos dirigimos a los Avencs de la Febró, y desde allí descendemos en dirección a La Febró, pero obviamos bajar al pueblo, y seguimos el PR de la derecha, para volver al refugio, este tramo de vuelta es precioso, vamos junto al Barranco de la Foradada, el recorrido es ombrio, en partes cubierto de musgo a los lados, como un bosque de cuento...seguimos las marcas amarilla-blanca hasta la interseccion con una pista, giraremos a la derecha hasta encontrar un camino GR a la izquierda que nos acercara al Mas delPou de Neu, para desde alli pasando por el Coll de la Negra acercarnos al Refugio de montaña de la Musara, donde cerramos la ruta...
ha sido una forma distinta de disfrutar del monte, la lluvia los colores el olor a bosque mojado, los sonidos...

PLANS DE LA MUSARA

COLL DEL PLA DEL AGUSTENC

IZQ

DERECHA

Mountain pass

Coll del Agustenc- giro a izquierda

PR C06

Refuge

Refugio de Montaña

• jmcornado Oct 30, 2018

Ni la lluvia puede con vosotros

Redacción detallada y buenas fotografías.

StoneAge Oct 30, 2018

Gracias por tu valoración!

• Photo of Perdix

Perdix Oct 30, 2018

Conec bastant bé la zona, però no aquest tram que comentes de bosc ombrívol i humit que retorna a la Mussara per "darrera", diguem. L'hauré de fer. La descripció em fa venir ganes de ser-hi ara mateix!
    De fet, fa poc vaig passar per allà a la vora, en una ruta que vaig penjar, entre la Mussara i la Febró.
    Salut i cames!

StoneAge Oct 30, 2018

Gracies per mirarla,es e PR que puja de la Febro a la Musara, tambe podries anar cap els Mollats,si agafas un caminet que queda a la izquierda. Es una zona molt bonica, pero dissabte estabam chops, vam agafar un bon episodi de plugim constant...salut i km

• Photo of RIBAROVIRA

RIBAROVIRA Nov 15, 2018

Ruta circular al voltant dels boscos de La Mussara i en concret de l'Agustenc, que en aquesta època i degut a les constants pluges, estan plens encara de verdor i aigua per arreu que en alguns moment hem tingut de buscar alternatives al grans bassals que varem trobar, també hem vist alguna rovellonera prop del camí...
    Una alternativa seria trobar un camí que no ens obligués a baixar pel Grau dels Avencs i que pugéssim voltar tot el bosc sense fer aquest tram, ho deixarem per un altre vegada.
    Val la pena remarcar que en aquesta època de l'any i gràcies a les pluges com hem dit, el bosc està meravellós, boix, boix grèvol, alzines, pins.......
    També seria interessant que alguna entitat responsable i entesa, marqués els caminets per apropar-se als avencs i així fer més factible la seva visita sense perill de perdre el camí ja que en aquell indret es una mica perillós..

StoneAge Nov 15, 2018

Gracies per el teu comentari, es una zona molt agradable de caminar.