Uploaded March 9, 2014

Recorded March 2014

1.5
3.1

near Corbera, Valencia (España)

La Murta: "Senda Botànica - Orelles D’Ase - Creu del Cardenal –La Malla Verda"

Data: 07/02/2014
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: La Murta
Hora d’inici: 7:20.
Duració: 04:15 (En moviment 03:06, parat 01:08)
Distancia: 10 Km
Dificultat: Moderat
Desnivell acumulat positiu: 757 m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 654 m (Dates del GPS)
Recorregut: La Murta - Senda Botànica - Orelles D’Ase - Creu del Cardenal –La Malla Verda - La Murta
Deixem el nostre vehicle en el pàrking habilitat del paratge de la Murta. A l’entrar cal passar per la casa del guarda i donar les nostres dades per portar un control.
El nostre camí comença justament darrere de la casa seguint el SL-CV 81 “Senda Botànica” que ens portara per l’ombria de La Murta. Només comencem trobem a mà dreta un antic forn de cal. Al llarg de la senda ens toparem en divers cartell informatius. Al principi el camí és prou ample i amb una lleugera pendent, camí que a poc a poc es va fent estret i complicant-se un poc. Podem observar una abundant vegetació, passem per diversos balcons naturals des de els que tenim unes vistes espectaculars de la Vall de La Murta. A mesura que anem guanyant altura l’assumpte es complica un poquet en forma de diversos escalons de pedra i rampes fins a arribar a la bifurcació del (GR 236) Pas del Pobre.

El Pas del Pobre el deixem a la nostra dreta i continuem pel vèrtex cap a l'esquerra per a pujar a les Orelles D’Ase. Aquesta senda esta marcada per fites. La senda , a partir d’aquest punt és prou complicada i empinada fins a la sima. Baixem d’aquesta pel mateix lloc que hem pujat i arribem a la senda que ens portarà per la cresta de la muntanya fins la” Creu del Cardenal”. Ací fem una xicoteta paradeta per esmorzar i recuperar forces.
Des de la sima baixem al coll i seguim la sendera que ens porta al peu del Cavall Bernat, a partir d’aquest punt entrem en “La Malla Verda” que ens porta per un vial “aèri” per davall de les parets verticals del Cavall, les vistes en tot el recorregut són impressionants, ara, no cal tindre vertigen. Després d’un llarg recorregut enllacem amb la senda que baixa del Cavall Bernat, seguim per aquesta fins arribar a la pista forestal. Continuem per la dreta fins arribar a la caseta de informació on posem punt i final.

Dejamos nuestro vehículo en el parking habilitado del paraje de la Murta . Al entrar hay que pasar por la casa del guarda y dar nuestros datos para llevar un control .
Nuestro camino empieza justo detrás de la casa siguiendo el SL- CV 81 " Senda Botánica" que nos llevara por la umbría de La Murta . Sólo empezamos a mano derecha un antiguo horno de cal . A lo largo de la senda nos encontraremos en diversos carteles informativos . Al principio el camino es bastante ancho y con una ligera pendiente, camino que poco a poco se va estrechando y complicando un poco . Podemos observar una abundante vegetación , pasamos por varios balcones naturales desde los que tenemos unas vistas espectaculares del valle de La Murta . A medida que vamos ganando altura el camino se complica un poquito en forma de varios escalones de piedra y rampas hasta llegar a la bifurcación del ( GR 236 ) Pas del Pobre .

El Pas del Pobre lo dejamos a nuestra derecha y continuamos por el vértice hacia la izquierda para subir a les "Orelles D'Ase" . Esta senda está marcada por hitos . La senda , a partir de este punto es bastante complicada y empinada hasta la sima . Bajamos de esta por el mismo sitio que hemos subido y llegamos a la senda que nos llevará por la cresta de la montaña hasta la "Cruz del Cardenal " . Aquí hacemos una pequeña parada para almorzar y recuperar fuerzas.

Desde la sima bajamos al collado y seguimos el sendero que nos lleva al pie del "Cavall Bernat", a partir de este punto entramos en "La Malla Verde" que nos lleva por un vial " aéreo " por debajo de las paredes verticales del Cavall , las vistas en todo el recorrido son impresionantes , ahora , no hay que tener vértigo . Después de un largo recorrido enlazamos con la senda que baja del "Cavall Bernat", seguimos por esta hasta llegar a la pista forestal . Continuamos por la derecha hasta llegar a la caseta de información donde ponemos punto y final.

1º Orella D'Ase

Senda Botanica

• Photo of Pato explorer

Pato explorer Oct 10, 2014

Es facil de realizar y el entorno es muy bonito.

• Photo of Vicent Máñez

Vicent Máñez Nov 20, 2014

Tenemos suerte de tener tan maravilloso paisaje tan cerca de casa.