Uploaded August 22, 2018

Recorded August 2018

1.6
3.2

near La Molina, Catalunya (España)

En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Berguedà) Ruta el 21/08/2018; 10,5 km; +570 -570; 4,5 hores. Excursió organitzada per la Colla del Dimarts amb el següent itinerari: La Molina, aparcament Alabaus, Costa Rasa, Puigllançada, Costes de l’Huguet. Participants: 25 membres. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: L’any 1751 es va fixar el nom de l’actual ‘La Molina’, referit a un serradora (o ‘molina’) moguda per la força de l’aigua.

Comencem a caminar al l’aparcament del remuntador dels Alabaus, a l’estació de La Molina. És l’últim remuntador per la GI-400, a la Collada del Pedró. Estem a uns 1800 metres. Dèiem que el nom de ‘La Molina’ consta documentat des del 1751 però des d’aquella serradora fins avui, l’empenta del nucli no es va produir fins a principis del segle XX, amb els primers esquiadors que molts eren, per cert, socis del Centre Excursionista de Catalunya (CEC).

Primer es va pujant pels prats amunt en direcció sud-oest. Deixem a l’esquerra el cable i els pals del remuntador. És una pujada seguida i sense aturador.
L’inici de l’esquí a Catalunya (i per tant a la Península) va sorgir amb la creació de la ‘Secció d’Esports de Muntanya’ (SEM) del CEC el 7 d’agost de 1908 tenint com... ...