Uploaded July 1, 2014

Recorded June 2014

2.5
5.1

near Matadepera, Catalunya (España)

Comencem la ruta al camí dels monjos, a la urbanització Cavall Bernat de Matadepera. És fàcil de trobar ja que després de sortir de l'autovia B-40, hem d'anar direcció Matadepera i un cop a dins anem trobant senyals verticals indicadors de la Mola i el parc de Sant Llorenç del Munt.
Seguim els senyals blancs-grocs del camí dels Monjos (PR-C 31), desviant-nos una estona cap a l'avenc de can Pobla, fins a l'antic monestir de Sant Llorenç del Munt, on es pot accedir a l'antiga esglèsia. També hi ha un restaurant, tot i que és car. Hi ha molt bones vistes a Montserrat, Collserola i el litoral. Seguim direcció el Montcau, baixant pel camí principal SL-C 50, fins al morral del Drac. Allà el camí es torna més bo i planer.
Al cap d'una bona estona ens desviem a la dreta per anar a veure les diferents coves dels Òbits, que estan en una cinglera encarada a SE amb molt bones vistes. Recuperem el camí principal i passem pel gran roure del Palau, fins arribar al coll d'Eres. Des d'allà, abans de pujar al cim del Montcau, ens desviem per anar a veure la necròpolis del coll d'Eres, i després per anar a la cova Simanya.
Anem fins al cim del Montcau, on cal fer una petita grimpada, gens complicada, a menys que hagi plogut i pugui provocar relliscades. Aquest cim és un dels límits de les comarques del Vallès i el Bages. Hi ha molt bones vistes a totes bandes, les mines de Sallent per exemple, Montserrat, el Montseny etc.
Per tornar desfem el camí fent alguna variant com la del canal del mico.