Uploaded December 15, 2018

Recorded December 2018

2.1
4.3

near la Menera, Occitanie (France)

Ruta circular a peu per l´Alt Vallespir i Alt Empordà.

Sortida i arribada des del poble de La Manera.

Sortim del aparcament que hi ha a les afores del poble, passat el Torrent del Taix, creuem el torrent i entrem al poble per la carretera D-44, al primer carrer pugem a la dreta en direcció llevant, seguim per camí ben marcat amb senyals grogues i vermelles, trobem una pista forestal, la seguim uns metres a l´esquerra i tornem a agafar el camí a la dreta seguint les senyals. Passem un petit torrent i uns metres desprès trobem una cruïlla, aquí torna el camí que farem de baixada, ara, agafem a l´esquerra i pugem fins a la casa de Les Estanoses, seguim a la dreta per pista i passem pel coll de Les Estanoses i pel Puig Ballador, uns metres més i a l´esquerra visitem un bonic mirador del Canigó i del Vallespir. Continuem per pista en direcció Sud i arribem a la primera Torre, La Torre de Senyals, fa uns 13 metres d´alçada i esta tancada, aquí també hi ha una petita àrea de pícnic. Seguim per camí i passem pel Sentinella, es una curiosa roca que té la forma d´una cara. Pugem uns metres i arribem a la segona Torre, La Presó, es una Torre més gran que l´anterior però més baixa, també la trobem tancada. Continuem uns quants metres més i arribem a una cruïlla on hi ha un pal d´orientació, agafem a l´esquerra i entrem per les restes de la muralla, passem per una taula d´orientació i arribem a la tercera Torre, les restes del Castell. Retornem un tros de camí fins a la cruïlla i baixem a l´esquerra per un petit camí però ben marcat. El camí gira direcció Sud i baixa decididament pel mig d´una bonica fageda fins a les runes del Mas del Castell i el Pla del Castell on hi ha una cruïlla de pistes. Seguim un tros per pista a la dreta fins trobar un camí a l´esquerra que va a creuar la riera del Castell, puguem seguint pel costat de la riera per un bonic camí fins arribar al naixement del riu Muga, trobem una placa que ens indica que estem al naixement del riu, encara que avui no hi ha aigua, seguim un tros riu avall fins que hi comencem a veure aigua i tenim vistes de l´Alt Empordà. Des d´aquest punt, aconsello tornar al Pla del Castell pel mateix camí que hem vingut, ja que el camí que nosaltres hem fet es força aperdurat. Decidim doncs de tornar per un altre camí, girem 180 graus i seguint direcció Ponent, pugem per l´esquerra pel mig d´un bosc de faigs i boixos, amb trams de camí aperdurat, passem a prop del Puig de La Llibertat, un petit Turó sense vistes, ara, comencem a baixar seguint un corriol un xic més definit fins arribar a la cruïlla del Pla del Castell. Seguim direcció a la Manera per pista, passem pel costat d´uns grans roures i uns metres desprès agafem a l´esquerra una vella pista amb forta baixada fins a trobar-ne una altre més bona, la seguim fins a una cruïlla, la pista de l´esquerra, temps abans, baixada al poble més directa, però ara es propietat privada i esta tancada, per tant, seguim la de la dreta, passem per la cruïlla que, a la dreta, puja a Les Estanoses, nosaltres seguim a l´esquerra i baixem una estona fins a trobar de nou el camí que hem fet de pujada, en pocs minuta arribem al aparcament del poble on acabem la ruta.

Ruta interesant per visitar les Torres de Cabrenç, passem per bonics i feréstecs boscos i també podem gaudir de boniques vistes.
Si es fa la ruta seguint el mateix camí d´anada i tornada des del riu Muga al Pla del Castell, es fàcil i no té cap dificultat rellevant, si es vol tornar al Pla del Castell pel camí que vàrem fer nosaltres, la dificultat es moderada i hi han trams de camí aperdurats.