Technical difficulty   Easy

Recorded October 2015

1.1
2.2

near Viliella, Catalunya (España)

Aproximació en vehicle 5 km per asfalt fins a 400m passada la Masia del Vilar,aparquem vora el riude la Llosa i enfilem per l´esquerra del riu fins al Molí del Salt, travessem el pont per continuar fins a la masia de Cal Jan i després al Castell de la Llosa i l' Ermita dels Àngels.
Ruta a peu d´accès a França i Andorra.Molt freqüentada en el passat amb motiu de conflictes armats.
  • Photo of Cal Gasconet
Cas deshabitada desde´ls anys 40 a ikm de Cal Jan i Cal Diligent.Ara s´utilitza com a Cortal de muntanya pel bestiar boví destinat al consum.A partir d´aquí és ben fàcil veure marmotes en els prats, prop del seus caus. Si les sentiu xiular, totes s´amaguen i resta la xiuladora en algún lloc elevat vigilant.
  • Photo of Cal Jan i Cal Diligent
Les dues masíes situades a tocar del riu de la Llosa,sota el Castell i l'Ermita. Últim indret habitat de la Vall abans del port. Cal Jan va ser la darrera masia habitada fins als anys 90, Actualment, en temporada alta turística, ha acondicionat un pàrquing on es paga 2 € per deixar el vehicle i col.laborar en el manteniment dels camins.També expedeixen permisos limitats a 6 vehicles 4x4/dia , per accedir al Prat Xuixirà a 5km i 2000 mètres d´altitud. Informació: Tel. 638438686
  • Photo of Ermita del Àngels
Resten les 4 parets de l´ermita al costat de les ruïnes del Castell , situades en el turó granític privilegiat que controla tota la vall.
  • Photo of Castell de la Llosa
Petit castell que controlava el pas natural a peu peque travessava el Pîrineu cap a a Andorra(Grau Roig-Pas de la Casa) o França(Porta). Ara unidamente queda en peu la paret i el portal d´entrada.

• Photo of rios.jaume

rios.jaume May 1, 2018

M'ha agradat molt aquesta ruta. Un espai magnífic, unes vistes meravelloses i un itinerari ideal.
    Moltes gràcies per compartir.