Uploaded September 23, 2015

Recorded September 2015

2.5
5.0

near la Garriga, Catalunya (España)

Excursió interessant pels voltants de la Garriga, ideal com entrenament perquè sense ser gaire llarga te un bon desnivell acumulat, i alterna camins consolidats amb senders amb traçats més irregulars de seguir. Sortim de la Plaça de l'Església cap a can Queralt i pel torrent anem a passar sota la via i agafem el sender de la Línia cap a ca l'Oliveró , continuem pujant fins a prop de la Font de la Teula del C E Garriguenc que baixem a trobar la vall de Valliverd o de la Passola, d'aquí novament en forta pujada per la carena que fa de límit termenal fins a can Plans i Sant Cristòfol. Pels camps propers a l'ermita iniciem el retorn cap a Ferreres i Rupit tot passant per les fonts dels mateixos noms, i baixem per ca l'Oliveró i la rotonda de la Sati per tornar de nou al punt d'inici.

Barraca de pedra seca

Alçada a la dreta del camí que de la Passola puja a can Plans, ben definida però sense coberta.

Basses de can Queralt

Ca l'Oliveró

Can Plans

Fotos del Foro de Mineralogia

Can Queralt

Ermita de Sant Cristòfol de Monteugues

Ferreres

Del Blog de Francesc Roma trobem la següent informació. Masia situada al sud de can Valls, sobre un petit collet (41º 42’ 845 – 002º 18’ 266 – 625) De l’antiga casa només en queden els basaments dels murs, que arriben a un metre i mig d’alçada i delimiten un espai de 9,80 m x 5 m aproximadament. Els murs són fets amb pedra i fang i fan 60 cm, de gruix. L’edificació estava adossada a un marge per la seva banda nord-est, on es conserva una petita fornícula espitllerada i a tocar d'una nova pista que han obert per desemboscar.

Font de can Santadigna

Font de Ferreres

Font de Rupit

Forn de ca l'Oliveró

A tocar del forn d'obra hi ha l'antic forn de tipologia iberica del qual es veuen els forats de respiració de la cambra de combustió.

La banyera del senglar

Límit termenal

Plaça de l´Església

Rupit

Els murs que queden de la casa i l'alzina grossa del davant