Uploaded May 13, 2015

Recorded May 2015

1.2
2.4

near Sant Carles de la Ràpita, Catalunya (España)

Bonica pujada a la Foradada de Sant Carles de la Ràpita, amb sortida des del Cocó d’en Jordi, a on s’hi arriba per una pista asfaltada (que nosaltres ens hem volgut estalviar) que surt des d’aquest poble, creua la N-430 i seguint l’antic camí a Mata-redona, en poc més de tres quilòmetres s’arriba al punt de sortida. També és pot pujar a aquesta muntanya des de les poblacions de Freginals, Amposta, Alcanar o Ulldecona, amb recorreguts i distàncies diferents.

A la zona d’aparcament comença un camí marcat com a PR C-83 i que s’enfila suaument fins a trobar el GR-92, que seguim a l’esquerra, passant primer per l’alzinar, els forns de calç i la font del Burgar, on deixem el PR, per seguir endavant cap a l’abandonada masia de Mara-redona, tot continuant pujant cap a lo Portell, on ens separem del GR-92, que va direcció a Ulldecona.

En poca estona arribem a dalt de la Foradada, una gran roca amb un gran forat, a traves de la qual podem gaudir d’unes esplèndides panoràmiques, que s’amplifiquen des de dalt del cim, a sobre del forat, on podem gaudir d’una impressionant perspectiva panoràmica, amb Sant Carles de la Ràpita i la punta de la Banya a sota nostre i tot el Delta de l’Ebre, bona part del Montsià i Baix Ebre, la serra de Godall i el massís del Port.

Aprofitem per fer un petit ganyip i gaudir una bona estona amb les vistes (tot i que el dia tapat no ens ha permès una optima visió), per tot seguit, començar la davallada baixant cap a les Faixes llargues i altre cop a la font del Burgar, on resseguim el tram que hem fet de pujada per retornar al punt de sortida del Cocó d’en Jordi.
Parking

Sortida i arribada - Cocó de Jordi, Sant Carles de la Ràpita

Tree

L'alzinar i els forns de calç del Burgar

Font del Burgar

Les Faixes Llargues

Desvio GR-92

• ruthribot Oct 10, 2015

Es fàcil de seguir, la hicimos con el niño de 10 años y fue bien, lo único que subimos por donde se baja ( y es mas corto pero mas empinado) ibamos parando para coger fuerza y arriba. Vistas espectaculares. cuando ves eso se te olvida la subida jajaj. volveremos (pero por la ruta buena je je) . recomendada

• Photo of erill

erill Oct 23, 2015

Gracias rurhribot por el comentario y celebro que os haya agradado.

• Isabel Vall Aug 28, 2018

Fantàstica ruta

• Photo of erill

erill Sep 2, 2018

Gracias por el comentario y celebro que te haya gustado.